محمد صادق کوشکی در خصوص سبک مصرف گرایی در رسانه ملی گفت: نحوه مصرف در برنامههای صداوسیما از معضلاتی است که از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز وجود داشته است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحول بزرگی در ارکان زندگی جامعه ایرانی به وجود آمد و صداوسیما نتوانست این تحول را در حوزه مصرف خانواده ایرانی به نمایش بگذارد؛ به این معنا که در برنامههای رسانه ملی ناهماهنگی بین مصرف انقلاب و الگوی مصرف سازمان وجود داشته است که این مهم تا به امروز ادامه دارد.
وی با بیان اینکه معضل صداوسیما ریشه دار است، اضافه کرد: از رسانه ملی توقع میرود که منطبق با ارزشهای اسلامی هماهنگ شود که ما در عمل چنین اقدامی را مشاهده نمیکنیم.
کوشکی در توضیح وظیفه رسانه ملی گفت: این سازمان باید همانند دانشگاهی باشد که ضرورتها و نیازهای جامعه اسلامی ایران از جمله تولید ملی و توجه به الگوی مصرف اسلامی دینی را در حد یک دانشگاه عمومی به جامعه بیاموزد و اطلاع رسانی کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: در ۳۳ سال گذشته روند فرهنگی حاکم بر سازمان صداوسیما در اندازه جامعه انقلابی و اسلامی نبوده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در تبلیغ کالاهای داخلی در سال تولید ملی، به دلیل اینکه برنامه سازان این تفکر و مدیران چنین دغدغهای را ندارند به درستی انجام نشده است.
Sorry. No data so far.