اگر با خدمات شرکتهایی همچون یاهو و میکروسافت سروکار دارید، میتوانید از این دو شرکت بزرگ طلب غرامت کنید چون اخیرا افشا شده است که هر دو این شرکتها اطلاعات شخصی حساس کاربران را بدون اجازه به کمپینهای سیاسی میفروشند تا این کمپینها اهداف خاص خود را دنبال کنند.
اگر شما در آمریکا در مورد اینکه چه چیزی پشت این صفحههای نمایشگر کامپیوتر میگذرد کنجکاو هستید، اکنون میتوانید به این موضوع پی ببرید که کمپینهای سیاسی به طور فزایندهای اطلاعات شخصی کاربران را برای جلب نظر آنها خریداری میکنند.
زمانیکه آمریکاییها در سرویسهای خدماتی همچون یاهو میل اطلاعات مکمل خود را ذخیره میکنند، آنها نمیدانند که با میل شخصی اطلاعات خود از جمله نام، آدرس و فعالیتهای آن لاینشان را در اختیار این وب سایتها قرار میدهند. بدین ترتیب سیاسیون در آمریکا با خرید این اطلاعات میتوانند به راحتی به تمامی فعالیتهای آن لاین کاربران و علاقه آنها دست پیدا کنند.
این موضوع فاش شده است که مایکروسافت و یاهو اطلاعات شخصی کاربران را به شرکتهایی میفروشند که از این اطلاعات برای ایجاد پروفایلهای مورد توجه کمپینهای سیاسی که به دنبال رای بیشتر مخاطبان هستند، استفاده میکنند.
در این راستا گفته شده است که در فعالیتهای انتخاباتی امریکا و احتمالا انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور این اطلاعات کاربران برای سیاسیون به منظور جذب مخاطبان خاص مهم و حیاتی به شمار میروند.
در این راستا به نظر میرسد که عوامل کمپین باراک اوباما نیز توانستهاند به این اطلاعات دست یابند چون باراک اوباما اخیرا به هزاران نفر از حامیانشای میلی زده تا از آنها درخواست کمک مالی برای ارائه به کمپین وی بپردازند و در ازای آن در کنار رقابتهای انتخاباتی به همراه یک بازیگر حضور داشته باشند.
افشای فروش اطلاعات کاربران اینترنتی به کمپینهای سیاسی میتواند مردم امریکا را بیش از پیش به سیستم اینترنت و امنیت حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی بیاعتماد کند.
Sorry. No data so far.