به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران تاریخ 30 سالهی انقلاب شاهد انواع حملات از جنگ تحمیلی گرفته تا شبهه پراکنی های رسانه ای و تحریمهای گوناگون بوده که اینبار دست به کار خطرناکتری زدند که مانند پیچکی به دور گیاه می پیچد و در ابتدا بسیار زیبا به نظر رسده و بعد از مدتی ریشه گیاه را خشک می کند و از بین می برد.
فارسی 1 در حدود یکسال پیش توسط روپرت مارداک (چهره رسانه ای جریان صهیونیسم که به امپراطور رسانه مشهور است) تاسیس شد.
مرداک به طور کاملا زیرکانه و با شناختی که از فرهنگ ایرانیان دارد به صورت نرم و کاملا حساب شده، خود را با فرهنگ ایرانی همراه کرده است تا بتواند به راحتی و بی هیچ مقاومتی در میان خانواده ها نفوذ کند.
در جامعهی ایرانی قشری که بیشترین زمان را برای تماشای تلویزیون می گذارد و نیز تاثیر گذارترین افراد در خانواده ها هستند و اتفاقا علاقه بسیاری به سریالهای دنباله دار نشان می دهند زنان و به خصوصص زنان خانه دار هستند.
لذا برای همراه کردن این قشر سریالهایی را انتخاب کرده اند که تعداد زنان بیشتر از مردان است تا بتوانند با گنجاندن روحیات مختلف درون این شخصیتها زنان بیشتری را با خود همراه کنند بنابراین با دقت بیشتر به جزئیات زندگی زنان می پردازد و در پی آنند که به مخاطبان القا کنند که آنها مجازند که برای حل مشکلات خود از روندهای ساختارشکنانه استفاده کنند.
مثلا در قبال خیانت همسران خود به جای عفت ورزیدن، آنها نیز به خیانت روی آورند و جالب آنکه به گونه ای سریال را طراحی می کنند که حتی مخاطبان نیز این حق را به آنان می دهند که خیانت را با خیانت پاسخ دهند و در مقابل به نقش مردان به طور کاملا حاشیه ای می پردازد و اغلب آنان را به گونه ای به تصویر می کشند که در راه رسیدن به لذتهای جنسی و هوسرانی های خود در حال مبارزه با یکدیگرند تا به هدف خود که به دست آوردن یک زن است برسند.
تکرار زیاد این سریالها در ساعات مختلف این امکان را برای مخاطبان ایجاد می کند که سریالها را به طور کامل دنبال کنند و نیز با حذف و سانسور صحنه های غیر اخلاقی توانستهاند سریالها را باب طبع خانواده های ایرانی درآورند تا بتوانند بی هیچ مانعی وارد خانه های ایرانیان شوند و والدین نیز با اطمینان کامل همراه با فرزندان خود به تماشا می پردازند بی توجه به لطمات فراوانی که این سریالها می توانند به روح پاک نوجوانان وارد کند.
رهبر انقلاب در دیدار با هنرمندان به عشق های مربعی و مثلثی اشاره کردند و آن را آسیب جدی سریالهای ایرانی دانستند و خواهان رفع این مشکلات در سینما و تلویزیون شدند و این نکته دقیقا محور اصلی سریالهای فارسی 1است.
در اغلب سریالها ما شاهد جندین نوع از این عشقها هستیم به طوری که ذهن مخاطب را به شدت به خود مشغول می کند که بالاخره کدام دو ضلع از این مربع و مثلث ها به هم می رسند.
از محورهای دیگری که این شبکه دنبال می کند عادی سازی روابط نامشروع بالاخص در نوجوانان و استفاده از مشروبات الکلی و دخانیات در این سنین است و با نمایش این ها به دنبال از بین بردن قبح این اعمال در میان خانواده ها هستند.
در این سریالها انسانی هایی وجود دارند که دروغ نمی گویند اما به آسانی خیانت می کنند به فقرا کمک می کنند؛ حرف از خدا و عشق می زنند اما به راحتی به دختران و زنان تجاوز می کنند و متاسفانه پیام های اخلاقی را از زبان کسانی می شنویم که به کثیفترین گناهان آلوده اند.
در این سریالها مادرانی هستند که فرزندان نامشروع خود را مانند جان می دانند و از هیچ کاری برای حفاظت از آنان روی گردان نیستند و با تمام وجود به آنها عشق می ورزند در مقابل مادرانی که فرزندان مشروعی دارند اغلب فرزندان خود را رها کردند و در پی خوشگذارانیهای خود رفته اند و در جای جای فیلمها خانواده هایی به چشم می خورند که هیچ پیوند خونی بین آنها نیست و اغلب مادران و پدران واقعی ندارند و با نمایش اینها القا می کنند که این ازدواج نیست که تعهد را در خانواده ها به وجود می آورد.
روند سریال ها به گونه ای است که توجه مخاطب را از معنویات در زندگی دور کرده و به دنبال ارائه تعریف جدیدی از زندگی برای افراد است و آن هم زندگی در عیش و مردن در خوشی است اینکه زندگی در پول و لذتهای حیوانی خلاصه می شود و شخصیتها و قهرمانهای این سریالها از هیچ تلاشی برای کسب این لذائذ ابا نمی کنند از خود فروشی و خیانت گرفته تا رها کردن جگر گوشه هایشان دریغ ندارند.
Sorry. No data so far.