سه‌شنبه 06 نوامبر 12 | 14:10

ایران؛ نهمین کشور استفاده کننده از «توییتر»

از لحاظ جغرافیای حضور کاربران در توییتر، کاربران ایالات متحده امریکا در صدر جدول با ۵۰.۹ درصد قرار دارند و در رده‌های بعدی بریتانیا با ۱۷.۰۹ درصد واسترالیا با ۴.۰۹ درصد قرار دارند. جالب توجه است که ایران در رده نهم پس از اندونزی با ۰.۸۸ درصد قرار دارد.


به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از بی‌والو، به طور متوسط یک میلیون کاربر فعال در توییتر، یک میلیارد توییت بیشتر نسبت به سه سال گذشته  ارسال کرده‌اند و ۲۵ درصد کاربران توییتر هیچ توییتی ارسال نکرده‌اند.

علاوه بر این، با توجه به تصویر پروفایل و نام‌ها، از ۳۶ میلیون کاربر مورد بررسی قرار گرفته، نتایج حاکی از آن است که ۵۳ درصد کاربران زن و ۴۷ درصد مرد هستند. با توجه به اظهارات کاربران، ۷۵ درصد کاربران این شبکه اجتماعی بین ۱۵ تا ۲۵ سال سن دارند و ۱۴.۹ درصد بالای ۲۵ سال تا ۳۵ سال سن دارند.

از لحاظ جغرافیای حضور کاربران در توییتر، کاربران ایالات متحده امریکا در صدر جدول با ۵۰.۹ درصد قرار دارند و در رده‌های بعدی بریتانیا با ۱۷.۰۹ درصد واسترالیا با ۴.۰۹ درصد قرار دارند. جالب توجه است که ایران در رده نهم پس از اندونزی با ۰.۸۸ درصد قرار دارد.

81 درصد کاربران کمتر از ۵۰ دنبال‌کننده دارند و ۹.۲ درصد بین ۵۰۰ تا هزار دنبال‌کننده دارند. به طور متوسط هر کاربر توییتر ۲۰۸ دنبال‌کننده دارد و از هر ده کاربر، شش نفر هیچ دنبال‌کننده‌ای ندارند.

بنفش، صورتی و قهوه‌ای، سه رنگ پرمصرف زنان در پس زمینه صفحه توییتر کاربران است. در حالی‌که مردان مشکی، دودی و قهوه‌ای را در صدر رنگ‌های پس زمینه صفحات خود انتخاب کرده‌اند.

نکته جالب توجه در این تحقیق میزان حضور مساوی زنان و مردان در کشورهای بیش‌تر توسعه یافته در توییتر است. در حالی‌که در کشورهای کم‌تر توسعه یافته هم‌چون هند و اندونزی اختلاف بیش‌تری میان حضور زنان و مردان وجود دارد. مثلا ۸۰ درصد کاربران هندی مرد هستند و در مقابل ۱۵ درصد زن هندی در توییتر حضور دارند.

زنان نسبت به مردان بیش‌تر توییت ارسال می‌کنند. زنان با ثبت متوسط  ۶۱۰ توییت در مقابل ۵۶۷ توییت مردان، از آن‌ها پیشی گرفته‌اند. زنان در توییتر درباره خانواده و مد صحبت می‌کنند در حالی‌که مردان درباره ورزش، فناوری و کارآفرینی صحبت می‌کنند.

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن: