پیرو انتشار نامه 30/3/88 آقای میرحسین موسوی به شورای نگهبان در برخی از رسانه ها كه حاوی ادعاهایی درخصوص روند برگزاری انتخابات بوده است، وزارت كشور به این ادعاها پاسخ داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور؛ متن كامل پاسخ وزارت كشور به ادعاهای موسوی بدین شرح است؛
انتخابات ریاست جمهوری دهم ظهور جشنواره ای از افتخار و عزت ملی در سی امین سال انقلاب اسلامی و تجربه مردم سالاری دینی بود، انتخاباتی در شان مردم ایران و در تراز جمهوری اسلامی كه مشاركت ملی، رفتار قانونی و رقابت اخلاقی شعارهای اصلی برگزار كنندگان آن بود و به فضل الهی با حضور پرشور، آگاهانه و بی همتای ملت، در سطحی فراتر از همه پیش بینی ها، این حماسه تاریخی ملی تحقق یافت و به ثبت رسید. بدون شك این انتخابات فرصتی بزرگ برای ملت، نظام و انقلاب اسلامی و تهدیدی بزرگ و دشمن شكن برای بدخواهان مردم شریف ایران و انقلاب شكوهمند آنان می باشد .
در خصوص نامه آقای میرحسین موسوی مطالب زیر به عرض ملت شریف و حماسه ساز ایران اسلامی می رسد :
نامه ایشان حاوی تناقضات آشكاری بوده و عمدتاً شامل مواردی كلی است كه فاقد مستندات عینی و حقوقی می باشد . مواردی كه ایشان ادعا كرده اند ، عبارت است از :
الف – پلمپ صندوقهای رای
1- طبق قانون انتخابات ، باید صندوقها قبل از شروع رای گیری پلمپ شود ، لذا در این راستا به كلیه نمایندگان نامزدها اطلاع داده شده بود كه لازم است راس ساعت 7 صبح در شعب اخذ رای حضور داشته باشند و اخذ رای نیز ساعت 8 صبح شروع گردید . اگر برخی از نمایندگان آقای موسوی در ساعت مقرر حضور نیافته و تاخیر داشته اند ، اخذ رای از مردم كه مقابل شعب اخذ رای صف كشیده بوده اند را نمی توان به تعویق انداخت .
« ماده 29 قانون انتخابات : « قبل از شروع رأی گیری باید در حضور نماینده یا نمایندگان هیأت نظارت ، صندوقهای خالی ، بسته و ممهور به مهر شعبه ثبت نام و اخذ رأی گردد .»
همانگونه كه ملاحظه می شود در متن قانون هیچ سخنی از الزام حضور نمایندگان كاندیداها برای پلمپ صندوقها وجود ندارد اما با این حال وزارت كشور از نمایندگان كاندیداها جهت نظارت دعوت كرد و اكثریت قریب به اتفاق نمایندگان آقای موسوی ، هنگام پلمپ صندوق ها ، در شعب اخذ رای حضور داشتند .
2- كلی گویی بدون اشاره به شماره صندوق مورد نظر كافی نیست . ایشان لازم بود كه شماره صندوق های مورد اعتراض را اعلام نمایند تا ضمن بررسی جواب لازم ارائه گردد . بر اساس تبصره 1 ماده 80 قانون انتخابات ریاست جمهوری كه مقرر می دارد « كسانی كه از نحوه برگزاری انتخابات شكایت داشته باشند ، می توانند ظرف سه روز از تاریخ اخذ رأی “شكایت مستند” خود را به ناظرین شورای نگهبان یا دبیرخانه این شورا نیز تسلیم دارند . » باید كلیه شكایات مستند و با ذكر نمونه های عینی باشد .
ب- حضور نمایندگان نامزدها
1- وزارت كشور زحمات فراوانی را متقبل شد تا با ایجاد سایت ثبت نام اینترنتی نمایندگان كاندیداها ، بستری فراهم نماید تا نمایندگان نامزدها بتوانند به راحتی مشخصات خود را وارد سایت نموده و برای تمام نمایندگان نامزدها كارت شناسایی رایانه ای صادر شود . بدین منظور در جلسه توجیهی مورخ 2/3/1388 با حضور نمایندگان كاندیداها آقایان: ثمره هاشمی از ستاد آقای دكتر احمدی نژاد ،طلایی نیك از ستاد آقای دكتر محسن رضایی، سلطانی فر از ستاد آقای كروبی ، احمدی از ستاد آقای مهندس موسوی ، سایت مذكور به آنها معرفی و آنان ضمن اعلام آمادگی از وزارت كشور به خاطر این اقدام تشكر نمودند . اما در تاریخ 15/3/1388 به صورت غیر مترقبه و با اظهار اینكه نمایندگان ما در شهرستانها با این روش آشنا نیستند و در این فرصت كوتاه نمی توانیم كار ثبت نام را انجام دهیم ، درخواست كردند تا صدور كارت شناسایی برای نمایندگان نامزدها به صورت دستی و سنتی صورت گیرد ، كه ستاد انتخابات كشور در جهت همراهی با آنان این درخواست را پذیرفت .
2- به رغم همراهی وزارت كشور ، ستاد ایشان در معرفی نمایندگان ضعف داشت، به طوریكه حتی برای دادن فتوكپی شناسنامه و الصاق عكس به آن نیز مشكل داشتند و هر روز كار را به تاخیر می انداختند كه به عنوان نمونه می توان به شهر تهران اشاره داشت.
3- به رغم همه این موارد وزارت كشور تا آخرین دقایق و حتی روز انتخابات با آنان همراهی نمود و در نتیجه آقای میرحسین موسوی در 40676 صندوق از مجموع 45713 شعبه ، نماینده داشت كه حدود 90 درصد از صندوقها را شامل می گردد ( اسامی و مشخصات آنها موجود است) و علاوه بر این تعداد نمایندگان ایشان در شعب اخذ رای از تعداد نمایندگان دیگر كاندیداها بیشتر بوده است یعنی آقای موسوی بیشترین نماینده نسبت به نامزدهای دیگر بر سر صندوق ها داشته اند.
4- عبارت « هزاران گزارش تخلف » در نامه ایشان ، مصداق بارز كلی گوئی است در حالیكه در سراسر كشور و از همه شعب اخذ رای و از طرف همه نامزدها ، ستادهای تبلیغاتی ، نمایندگان نامزدها و هواداران آنها ، فقط 227 مورد شكایت مكتوب به هیات های اجرایی و نظارت شهرستانها واصل شد كه 207 مورد از آنها به دلیل عدم ارائه مستندات مربوطه وارد نبوده و 16 مورد به دادگاه و 4 مورد به نیروی انتظامی ارجاع شده است.در مجموع، 20 مورد تخلف ارجاعی به دادگاه و نیروی انتظامی ، مربوط به اشخاص حقیقی است كه به عنوان مثال از سوی بعضی از هواداران برخی از نامزد ها،در ساعات پس از 8 صبح روز پنج شنبه 21/3/88 كه ممنوعیت تبلیغات نامزد ها بوده، مبادرت به توزیع و نصب اقلام تبلیغاتی نامزد مورد نظرشان نموده بودند.
ج- صندوق های سیار
درخصوص صندوقهای سیار ایشان مواردی را گفته اند كه از كسی مانند ایشان بعید است اینگونه آشكارا خلاف واقع بگوید :
1- ایشان ادعا كرده اند كه « طبق ماده قانون انتخابات ریاستجمهوری تخصیص شعب سیار صرفا برای مناطق صعبالعبور كوهستانی و مسافتهای دور و نقاطی كه تشكیل شعب ثابت مقدور نیست تشكیل میشود » ای كاش شماره آن ماده را ذكر می كردند ، تا با مراجعه به آن ماده معلوم می شد كه تشكیل شعب سیار « صرفاً » برای مناطق صعب العبور و كوهستانی نیست و در ادامه ماده مربوطه چگونگی آن مشخص شده است.
آنچه در نص صریح قانون آمده اینگونه است « ماده 50 ـ هیأت اجرایی بخش با تصویب هیأت اجرایی شهرستان میتواند برای مناطق صعب العبور و كوهستانی و مسافتهای دور و نقاطی كه تشكیل شعب ثابت ثبت نام و اخذ رأی مقدور نیست شعب اخذ رأی سیار تشكیل دهد هیأت اجرایی شهرستان نیز می تواند در صورتی كه لازم بداند نسبت به تشكیل شعب اخذ رأی سیار در مركز شهرستان و بخش مركزی اقدام نماید …. » می بینیم كه در نامه ایشان واژه صرفا” بكار رفته و دنباله عبارت نیز حذف شده است و این روش تحریف قانون ، غیر صحیح و غیر اخلاقی است .
2- ای كاش ایشان مستنداً ، اعلام می كردند كه در انتخابات ریاست جمهوری هفتم ، هشتم و نهم چند صندوق ثابت شهری و چند صندوق سیار وجود داشته و حالا تعداد این صندوق ها چه میزان است ؟ ما این اطلاعات را در سایت وزارت كشور رسما و شفاف و مبسوط قرار داده ایم .
طبق قانون و سیره مستمره ، شعب سیار ، نه تنها برای مناطق صعب العبور كه همواره برای مناطق شهری ، بیمارستانها ، پادگانها ، مناطق كم جمعیت و موارد دیگر تشكیل می شده است.
به طور مثال در انتخابات ریاست جمهوری نهم در دولت اصلاحات ، از مجموع 41071 صندوق اخذ رای ، تعداد 14102 صندوق آن سیار بوده است یعنی 33درصد كل صندوقها ، در حالیكه در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری از مجموع 45713 صندوق تعداد 14294 سیار بوده است یعنی 30درصد كل صندوق ها، پس ملاحظه می شود كه درصد صندوقهای سیار در این انتخابات به نسبت دوره گذشته 3 درصد كاهش یافته است ! از طرفی متاسفانه حتی افزایش میزان 7/11 درصدی تعداد صندوقهای ثابت نیز مورد اعتراض طرفداران آقای موسوی به جهت نگرانی آنها از افزایش تعداد صندوق ها ، واقع شده است . لازم است اشاره شود كه برای تعداد 27958931 رای ( كل آراء ماخوذه دردومین مرحله نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ) 14102 صندوق سیار در دولت اصلاحات پیش بینی شده و این در حالی است كه برای كل آراء ماخوذه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یعنی 39371214 رای ، 14294 صندوق سیار پیش بینی شد و این نشانگر عدم صحت مطالب مطرح شده در این خصوص از سوی ایشان است.و اگر فقط افزایش مشاركت انتخابات ریاست جمهوری دهم را نسبت به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نهم یعنی افزایش از حدود 62 درصدی به حدود 85 درصددر انتخابات دهم را در نظر می گرفتیم باید تعداد كل صندوق ها معادل 41071ضربدر 85 درصد ،تقسیم بر 62 درصد یعنی برابر 56307 صندوق و تعداد صندوق های سیار را معادل 14102 ضربدر 85 درصد تقسیم بر 62 درصد یعنی برابر 19333 صندوق درنظر میگرفتیم ،كاملا مشهود است كه به نسبت و باتوجه به مشاركت 85 درصدی به مراتب كمتر از دوره نهم در نظر گرفته شده است. مضافا اینكه فضای جدی و رقابتی و شور و شوق و نشاط انتخاباتی و تبلیغاتی قبل از انتخابات و نتایج اكثر نظر سنجی ها هم نشان از میزان مشاركت بالاتری در دور دهم نسبت به دور نهم را نشان میداد.
3- هیچ گونه ممانعتی برای حضور نمایندگان ایشان بر سر صندوقهای سیار وجود نداشته و طبق تبصره ماده 8 آیین نامه اجرایی حضور نمایندگان نامزد های ریاست جمهوری ،تامین نیازهای نمایندگان نامزد ها به عهده نامزد مربوطه می باشد و وزارت كشور از این بابت هیچ گونه تكلیفی ندارد، (اعضا هر شعبه بعلاوه عوامل انتظامی چهارده نفر می باشند كه اگر نمایندگان كاندیداها هم اضافه شود جابجایی آنها بسیار سخت است) اما با این حال اعضای اجرایی شعب نهایت همكاری را با نمایندگان كاندیداها داشته ا ند
4- اشكال ایشان مبنی بر افزایش صندوقهای سیار در تناقض با اشكال دیگرشان مبنی بر عدم ارائه امكان لازم برای رای دادن مردم است لذا شرط صداقت این بود كه ایشان هم درخواست افزایش صندوقهای ثابت و هم سیار را می نمودند.چنانكه شرح آن با اعداد و ارقام اشاره شد.
د- در خصوص تعرفه ها
1- آقای موسوی در نامه خود عدد واجدین شرائط رای دهنده را تعداد 45میلیون و 200 هزار نفر ذكر كرده اند كه آشكارا یك میلیون كمتر از تعداد واقعی است .كه همانگونه كه بار ها اعلام شده تعداد واجدین شرایط 46میلیون و 200 هزار نفر بوده است صرف نظر از اینكه جریان اصلاح طلب بار ها اعلام میكرد كه تعداد واجدین شرایط بیشتر از این هم هست.
2- ایشان پذیرفته اند كه به تعداد معقولی باید تعرفه اضافه چاپ می شد اما نگفته اند كه این تعداد چند تا باید باشد ؟
3- چاپ تعرفه اضافه ، كه طبق قانون و عرف انتخابات صورت گرفت ، بارها و بارها در مطبوعات و از سوی ستاد ایشان ، مورد تهاجم واقع شد . كه وزارت كشور در موقع خود پاسخ آنها را داد و بر اساس وظیفه قانونی و با توجه به میزان مشاركت پیشتر پیش بینی شده اقدام به چاپ تعرفه كرد، تا با مشكل مواجه نشود .و طبیعی است تخمین دقیق و بدون خطاء تعداد رای دهنده در هر شهرستان و یا در هر صندوق امكان پذیر نیست.
4- در این دوره از انتخابات ، به منظور صیانت از آراء مردم ، كلیه تعرفه ها دارای سریال مخصوص و كد اختصاصی استانی بود كه امكان جابجائی را از بین می برد تا رای مردم با ضریب امنیتی بیشتری حفاظت گردد .
5- ما قصد این را نداریم كه بگوئیم آیا آقای موسوی و دیگران ، با سوء نیت آن فشارها را وارد می كردند تا تعرفه اضافه چاپ نشده و در نتیجه مردم با كمبود تعرفه مواجه شوند و آنها امروز بهانه ای دیگر برای تهمت و اعتراض داشته باشند،لیكن اظهارات فعلی ایشان جای این سوال را باقی می گذارد.
6- با توجه به شكوه و عظمت حضور ملت از ساعات اولیه در سر صندوقهای رای، صفوف متراكمی تشكیل شده بود و به همین دلیل نیز به كلیه شعب گفته شد به محض آنكه تعداد تعرفه های باقیمانده به عدد 100 رسید سریعا خبر دهید و قبل از اتمام آنها، تعرفه های موردنیاز برای آنها ارسال می شد .
با اینكه تبلیغات همه جانبه ای هم از سوی هواداران ایشان سازماندهی شد و به دروغ آشكار متوسل شدند كه قرار است در صندوق های مستقر در مساجد تقلب صورت گیرد ! و مردم را به سوی صندوق های مستقر در مدارس دعوت كردند .
7- با توجه به قانون انتخابات ، رای دهندگان مجاز هستند در هر نقطه ای از كشور كه بخواهند رای بدهند . لذا سیال بودن تعداد رای دهندگان، موجب می شود تا نتوان دقیقا برآورد كرد كه در هر صندوق چند نفر مراجعه می نمایند از این رو در شعب اخذ رای ، با در نظر گرفتن آمار رای دهندگان در آخرین انتخابات در هر شهرستان و صندوق تعداد تعرفه متناسب تحویل داده شدو تنها تعداد معدودی از شعب اخذ رای با كمبود تعرفه مواجه شدند كه به سرعت تعرفه لازم تحویل گردید .
ه- محدود كردن زمان رای گیری
محدود كردن زمان رای گیری نیزمانند بسیاری از مطالب دیگر ایشان خلاف واقع است ، زیرا رای گیری به درخواست فرمانداران و با دستور وزیر كشور ، چهار بار و تا ساعت 22 تمدید شد. لازم به ذكر است كه انتخابات ریاست جمهوری نهم از ساعت 9 صبح شروع شده بود ولی انتخابات دهم از ساعت 8 صبح آغاز گردید،(یعنی 1 ساعت زودتر)و طبق قانون تا ساعت 18 ادامه یافت و وقت دوم از 18 تا 19 تمدید شد و بار سوم از ساعت 19 تا 20 تمدید گردید و بار چهام از20 تا 21 تمدید شدو بار پنجم از 21 تا 22 تمدید گردید و در نهایت نیز در اطلاعیه رسمی ستاد انتخابات كشور اعلام گردید تا زمانیكه رای دهنده در مقابل شعبات وجود دارد افراد به داخل شعبه هدایت شده و از آنها رای گیری به عمل آید ، به طوریكه در برخی از شعب تا پاسی از نیمه شب نیز رای گیری ادامه داشت .
ایشان ادعا كرده اند كه چهار نفر از ستاد ایشان به وزارت كشور مراجعه نموده اند و تقاضای ملاقات با وزیر كشور جهت تمدید مهلت اخذ رای داشته اند و به آنها اجازه ملاقات داده نشده است ، در حالیكه چهار تن از نمایندگان ایشان به نام آقایان بهزادیان نژاد ، علی ربیعی ، مهرعلیزاده و فرد دیگری به ستاد انتخابات كشور مراجعه كردند و بیش از یك ساعت با رئیس ستاد انتخابات كشور ملاقات داشتند و سخنان و درخواست های ایشان شنیده شد و پاسخ های مستدل ستاد انتخابات كشور را نیز دریافت نمودند .
و-انتقال صندوق ها به فرمانداری
آقای موسوی ادعای عجیبی دیگری نیزنموده اند كه مانند بقیه سخنان ایشان ، بدون استناد می باشد .
ایشان ادعا نموده اندكه در مرحله شمارش آراء و تنظیم صورتجلسات در شعب اخذ رای ، هیچ نظارتی از سوی نمایندگان كاندیداها وجود نداشته است ، در حالیكه نمایندگان ایشان در صندوق های اخذ رای تا پایان شمارش آراء و تنظیم صورتجلسات و امضاء فرم های مربوطه ، در شعب اخذ رای حضور داشته و اعداد و ارقام فرم های مذكور را یادداشت نموده اند و بر تمامی مراحل شمارش آراء و اعلام نتایج صندوق ها نظارت داشته اند . این در حالیست كه تمامی صندوق ها با حضور اعضاء اجرایی شعبه ، نماینده فرماندار ، بازرسان ، ناظران شورای نگهبان ، محافظان صندوق ها و نمایندگان نامزدها شمارش شده است ، یعنی موقع شمارش آراء حداقل 14 نفر در محل هر صندوق حضور داشته اند .
ایشان در بخش دیگری از نامه خود به اعلام نتایج شمارش آراء صندوق ها به وسیله صدا و سیما اعتراض كرده اند ، درحالیكه این اقدام ستودنی ستاد انتخابات كشور ، شایسته تقدیر است زیرا در انتخابات ادوار گذشته معمولاً مردم حداقل تا 12 ساعت پس از پایان برگزاری انتخابات ، هیچگونه اطلاعی از نتایج شمارش آراء نداشتند و از سوی مسئولان انتخابات به آنها اطلاع رسانی نمی شد .همانگونه كه همگان از مدت ها قبل اطلاع دارند در این انتخابات به دلیل ضرورت اطلاع رسانی سریع به مردم نرم افزاری طراحی گردید و نتایج شعب اخذ رای ، مستقیماً از شعبه ها به ستاد انتخابات كشور ارسال می شد و بلافاصله به صورت نوبه ای به اطلاع مردم می رسید . و این امر نه تنها هیچ منافاتی با قانون انتخابات ریاست جمهوری ندارد بلكه در راستای احترام به حق مردم برای اطلاع رسانی سریع از نتیجه انتخابات می باشد . ما مردم را نامحرم ندانسته و سعی نمودیم هر نتیجه ای كه به ستاد انتخابات كشور می رسد ، در اختیار مردم نیز قرار گیرد . البته از ساعت 12 ظهر روز شنبه 23/03/88 كه فرم های 28 انتخابات ( اعلام نتایج شهرستان ها ) به تعداد معتنابهی رسید ، اعلام نتایج بر اساس این فرم ها ادامه یافت .
اگر آقای موسوی ادعا دارند كه نتایج انتخابات و تجمیع آراء واقعی نبوده ،می بایست دلایل خود را اعلام و مستندات خویش را ذكر می نمودند.
ایشان با ذكر نامه نمایندگان سه نفر از نامزدها ، ادعا كرده اند كه این نمایندگان كه در ستاد انتخابات كشور مستقر بودند ، از جریان اعلام نتایج بی خبر بوده اند . ای كاش ایشان بدون عصبانیت ، لحظه ای در قانون انتخابات تامل می كردند تا می فهمیدند كه ستاد انتخابات كشور ، صرفاً موظف است نتایج فرم های 28 ( اعلام نتایج شمارش آراء شهرستان ها ) را به نمایندگان نامزدها اعلام نماید و ارائه نتایج فرم های رایانه ای واصله از شعب اخذ رای به این افراد بر عهده وزارت كشور نیست . البته در راستای اجرای قانون ، كلیه فرم های 28 واصله از شهرستان ها بدون تاخیر به این نمایندگان ارائه می شد. نكته قابل ذكر اینكه نمایندگان برخی نامزدها ، وقتی در ساعت حدود 6 صبح از ناكامی نامزدهای خود مطلع شدند ، ستاد انتخابات را به اختیار خود ترك نمودند .
ز-نسبت دادن آرایش سبد آراء
یكی از مسائلی كه به نظر آقای موسوی قابل تامل بوده و صحت انتخابات را مورد تردید قرار داده ، نسبت تقریباً ثابت آراء كاندیداها در تمام مناطق كشور بوده است ! در این رابطه ذكر موارد زیر مفید به نظر میرسد.
1- توجه ایشان را به این نكته معطوف می داریم كه آراء كاندیداها در مناطق كشور ثابت نبوده و به عنوان مثال خود ایشان در رتبه بندی آراء دراستانهای آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان نفر اول می باشند .
2- اگر مردم كشور در اكثریت بالایی از شهرستانها ، جناب آقای دكتر احمدی نژاد را مورد اعتماد و تایید قرار داده اند ، بهتر است آقای موسوی دلیل این امر را در عملكرد و شعارهای ایشان جستجو كند و اصل انتخابات و حماسه عظیم قریب به40 میلیونی ملت بزرگ ایران را زیر سوال نبرد .
3- ادعای ایشان در مورد عدم كسب اكثریت آراء نامزدها در محل تولدشان ، ناشی از اطلاعات كذبی است كه به ایشان رسیده وگرنه بر طبق نتایج انتخابات كه در صدا وسیما نیز اعلام شده و نیز آماری كه هم اكنون در سایت پرتال وزارت كشور وجود دارد ،آقای موسوی در زادگاه خود یعنی در شهرستان شبستر ، آقای رضایی در شهرستان لالی و آقای احمدی نژاد در گرمسار حائز اكثریت آراء شده و آراء آقای كروبی در شهرستان الیگودرز حائز بهترین نتیجه خود در كل كشور یعنی در رتبه دوم قرار دارد .ضمن اینكه به لحاظ عقلی هم هیچ الزامی وجود ندارد كه حتما اهالی یك شهرستان به همشهری خود رای دهند.
4- اعلام نتایج به تفكیك استانها و شهرستان های سراسر كشور از سوی ستاد انتخابات كشور رسماً منتشر و توسط صدا وسیما و جراید و رسانه ها اعلام گردید . هم اكنون نیز برای اولین بار در طول تاریخ انتخابات ، اعلام نتایج انتخابات به تفكیك شعب اخذ رای از سوی ستاد انتخابات كشور در حال انجام است كه به خودی خود نشانگر صحت انتخابات و اطمینان برگزار كنندگان از درستی عملكرد خویش می باشد .
و اما در مورد قسمت انتهایی نامه ایشان كه اشاره به تخلفات ادعایی مربوط به قبل از برگزاری انتخابات از قبیل استفاده از رسانه ملی،استفاده از وسایل نقلیه دولتی،افتتاح پروژههای عمرانی ،پرداخت معوقه كاركنان دولت،توزیع سهام عدالت و امثال آنها را داشته است،لازم به ذكر است با این گونه ادعا ها هیچ خدشه ای به رای مردم وارد نمی شود. و مردم فهیم و آگاه ما با توجه به همه این تبلیغات و مباحثات به نامزد مورد نظر خودرای داده اند و این موضوعات قبل ازبرگزاری انتخابات هم از سوی ایشان و طرفدارانشان و رسانه های همسو با حجم وسیع مطرح گردید و لیكن مردم براساس شناخت خود از نامزد ها 40 میلیون رای به صندوق ها ریختند و سرنوشت انتخابات را با رای خود رقم زدند. بدیهی است تك تك آراء 40 میلیونی مردم فارغ از اینكه به چه نامزدی تعلق گرفته است برای مسئولین برگزار كننده انتخابات محترم بوده وما به عنوان خادمین ملت دست تك تك آنها را به خاطر خلق این حماسه تاریخی می بوسیم.
و در آخر آقای موسوی باید به این نكته توجه داشته باشد كه اگر خدمات دولت و مقدمات انتخابات را باعث ابطال انتخابات می دانستند باید از ابتدا با اعلام باطل بودن انتخابات در انتخابات شركت نمی كردند نه اینكه پس از عدم كسب رای لازم در انتخابات،موضوعات اتفاق افتاده ادعایی قبل از برگزاری انتخابات را بهانه ای برای ابطال آراء حدود 40 میلیونی ملت اعلام می كرد.
رفتار آقای موسوی این ذهنیت را تقویت میكند كه ایشان با این هدف شركت كردند كه اگر موفق به كسب اكثریت آراء شدند انتخابات خوب است و اگر شكست خوردند انتخابات باطل و بد است. ازجناب آقای موسوی خواستاریم به قانون و رای مردم احترام قائل شده و قانون گرایی را در رفتار خودشان نشان دهند.
والسلام علی من اتبع الهدی
خطاب به مجمع روحانیون در پی بیانیه شماره3:زهی جهالت و نادانی!البته از کسانی که خود را جزو علما و روحانیون !میدانند ولی هنوز از ادبیات عرب که یک طلبه سال اولی هم آن را بلد است بی اطلاعند انتظاری بیش از این هم نیست(قضیه دول الخلیج العربیه آیت الله!!!کروبی که یادتون نرفته؟)
این استدلال شما که خون کشته شدگان را بر گردن رهبر عزیز ومسوولان محبوب این نظام می اندازید دقیقا مثل استدلال عمروعاص مکار در جنگ صفین است که خون عمار را بر گردن امیرالمومنین انداخت و حضرت در جواب فرمود پس خون حمزه سیدالشهدا هم بر گردن پیغمبر است!آخر از شما که اینهمه ادعای علم و فضل دارید بعید است.
به فرمایش رهبر عزیز ومقتدرمان که امروز خاری در چشم شما خوارج زمان است،عوامل این آشوبها باید بدانند خون این کشته شدگان چه بخواهند وچه نخواهند بر گردن آنهاست.
در ضمن این را هم بدانید ما فقط منتظر اشارۀ ولی فقیه ونایب امام زمانمان هستیم تا همه شما منافقان را به زباله دانی تاریخ بفرستیم.”کلما اوقدوا نارا للحرب اطفأها الله” ولله العزة ولرسوله وللمومنین ولکن المنافقین لایعلمون/سوره مبارکه منافقون آیه8
طلبه ای از حوزه علمیه قم