شنبه ۱۸ آذر ۹۶ | ۱۷:۴۲

ایده هایی برای دفاع واقعی! از قدس

علیرضا کمیلی

هر اتفاقی می افتد خیلی ها اولین سوال شان این است که چه ایده ای دارید که اجرا کنیم؟ برای پاسخ مجبور می شوم چند سوال بپرسم: هدف تان چیست؟ چه توانی دارید؟ چقدر وقت دارید؟ و…؛ ماجرای قدس هم از این قاعده مستثنا نیست.


چون هر اتفاقی می افتد خیلی ها اولین سوال شان این است که چه ایده ای دارید که اجرا کنیم؟ برای پاسخ مجبور می شوم چند سوال بپرسم: هدف تان چیست؟ چه توانی دارید؟ چقدر وقت دارید؟ و…

پاسخ ها نوعا این است: برای این مساله که آقا گفتند می خواهیم کاری بکنیم!(یعنی هدف گیری متعینی ندارند!) توان: می توانیم یکسری اقدامات رسانه ای یا میدانی انجام دهیم یا در هیئت ها کاری بکنیم (یعنی توان عمومی است) طبعا همه هم عجله دارند!! در این شرایط دو نوع پاسخ می دهیم که معمولا فقط اولی به نتایجی می رسد:

اقدامات مقطعی: نوعا در سطح ۱٫رسانه ای و مجازی و همراهی با هشتگ های بین المللی و ۲٫تولیدات رسانه ای جذاب است و برخی ۳٫ اقدامات میدانی که بهتر است هر چه بیشتر خلاقیت داشته باشند، باز هم با این هدف که بهتر در رسانه دیده شوند. اینها در حد خود لازم و ضروری هستند ولی ضربه کاری به دشمن وارد نمی کنند و عمرشان هم کوتاه است!

اقدامات غیرفوری: در این نوع اقدامات گرچه باید از بستر انگیزشی موجود استفاده شود ولی در مدت یکی دو هفته قابل اجرا نیستند و نیازمند نوعی ارتباطات پیشینی و توان تخصصی نیز می باشند. درباره مساله اخیر قدس برخی پیشنهادات را تقدیم می کنم:

۱)آغاز طرح تربیت سربازان فتح قدس در میان بدنه انقلابی کشور (انگیزش فعلی باعث می شود اقبال شود و طبعا می توان از اولویت هایی مثل زباندان ها و… شروع کرد و در یک فرآیند آموزشی تربیتی افرادی را جهت عملیات مجازی و فرهنگی جدی مهیا کرد)

۲)برگزاری جشنواره بین المللی تولیدات حرفه ای رسانه ای درباره قدس (با هدف گیری مخاطب غیرایرانی که نیازمند تفهیم هنرمندان از فضای فکری آن مخاطب است)

۳)کاروان جهانی الی بیت المقدس (در ۳۰ مارس ۲۰۱۲ حرکت جمعی مردم کشورهای اطراف فلسطین به سمت مرزهای رژیم صهیونیستی با همکاری ۱۰۰ تشکل غیردولتی جهان با نقش آفرینی جدی اتحادیه امت واحده انجام شد و هر کس امکان حضور نداشت همزمان در مقابل سفارت امریکا و اسرائیل در کشور خود تجمع کرد. این اقدام قابل تکرار است و طبعا تمهیدات ارتباطی و هماهنگی آن چند ماه زمان می طلبد)

۴)تشکیل کمپین مردمی تحریم اسرائیل در منطقه (در این رابطه خیلی اقدامات شده ولی همگی بخاطر نبودن تیم متمرکز، مقطعی بوده اند. یک تیم ثابت می تواند با ایده هایی خلاقانه مانع توزیع کالاهای اسرائیلی و حتی آمریکایی در کشورهای منطقه و اقلا خط مقاومت شود!)

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

اخرین اخبار
پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.