سه شنبه ۲۶ تیر ۹۷ | ۰۰:۰۲

چرا رسانه‌های اصلاح طلب بابت کار نکرده از روحانی تشکر می‌کنند؟

تا حالا آن چیزی که از وعده‌هایی از این دست دیدیم بیشتر جنگ روانی بوده است یا این شبهه به آن‌ها وارد بوده است که جنگ روانی هستند. هر بار هم با سرو صدای بسیار و تیتر‌های درشت روزنامه‌های اصلاح طلب و فعالان رسانه‌ای حامیان اصلاح طلب و دولت در فضای مجازی مواجه شده است و خوب کاری هم کردند که این کار را کردند یعنی تیتر درشت زدند.


تریبون مستضعفین: روحانی وعده داده است که در مورد مافیای خودرو شفاف سازی خواهد کرد، اما سابقه وعده‌های روحانی نشان می‌دهد که که وعده‌های او چندان عملی نشده است. در همین زمینه بعد از انتشار وعده روحانی در مورد مافیای خودرو حسین دهباشی فعال رسانه‌ای و سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی در سال ۹۲ با انتشار توییتی نسبت به عملی شدن این وعده هم تشکیک ایجاد کرده است. با او در مورد دلیل عملی نشدن وعده‌های روحانی گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

چرا رسانه های اصلاح طلب بابت کار نکرده از روحانی تشکر می کنند؟/ علی عسگری روابط صمیمانه‌ای با روحانی دارد

شما بعد از اینکه آقای روحانی دستور دادند که حقوق‌های نجومی باید منتشر شود مطرح کرده بودید که این وعده عملی نشد. الان هم بعد از صحبت‌های روحانی در مورد شفاف سازی در واردات خودرو در فضای مجازی مطلبی منتشر کردید که این وعده هم عملی نخواهد شد. به نظر شما چرا وعده‌های روحانی عملی نمی‌شود؟

نه من اینطوری که شما بیان کردید نگفتم. صحبت من تحریف نشود. من نگفتم که این وعده روحانی هم عملی نخواهد شد بلکه عرضم این بود که تا حالا آن چیزی که از وعده‌هایی از این دست دیدیم بیشتر جنگ روانی بوده است یا این شبهه به آن‌ها وارد بوده است که جنگ روانی هستند. هر بار هم با سرو صدای بسیار و تیتر‌های درشت روزنامه‌های اصلاح طلب و فعالان رسانه‌ای حامیان اصلاح طلب و دولت در فضای مجازی مواجه شده است و خوب کاری هم کردند که این کار را کردند یعنی تیتر درشت زدند. اما آن سوالی که می‌ماند این است که شما که استقبال می‌کنید و خوب کاری هم می‌کنید که استقبال می‌کنید، در فضای مجازی مطالبی را می‌نویسید که بار‌ها و بار‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود بابت این وعده‌ها پیشاپیش تشکر می‌کنید چرا هیچ وقت پیگیر عملی شدن این وعده‌ها نمی‌شوید؟ یعنی برای من سوال است که چرا همان روزنامه‌هایی که با تیتر‌های درشت همین دیروز هم به استقبال سخنان روحانی رفتند و آن دفعات قبلی هم هربار صحبتش شد به استقبالش رفتند و خوب کاری هم کردند چرا وقتی که عملی نمی‌شود پیگیری نمی‌کنند و آیا این نوبت هم همان سرنوشت را خواهد داشت یا اینگونه هست که دولت یعنی در واقع تیم عملیات روانی دولت دریک هوشمندی و زرنگی بارز قبل از اینکه اعتراضات بالا بگیرد در همان اخبار درز کند در مطبوعات می‌آیند خودشان دست پیش می‌گیرند و می‌گویند ما خودمان برخورد می‌کنیم بعد که آب از آسیاب افتاد دوباره یک بحث جدید مطرح خواهد شد؟ نکاتی از این دست کم نداشتیم. مثلا آقای رئیس جمهور یک بار مستند به بحث قانون اساسی فرمودند که ما می‌توانیم در مسائل مهم به رفراندوم مراجعه کنیم. در این قضیه مخالفین و موافقین بسیاری سر و صدا کردند، اما نتیجه چی شد؟ آیا جز این بود که اصلا قرار نبود ایشان چیزی را رفراندوم کند؟ در آن لحظه اعتراضات بالا گرفته بود حواس جامعه پرت شد. من این سوال را مطرح می‌کنم آیا فرضا در مورد این خانم مائده هژبری که در واقع صرف نظر از اینکه برخورد قانونی با ایشان وظیفه نهاد‌های قانونی بوده، اما ترویج آن در صدا و سیما مورد انتقاد همگان قرار گرفته است و مشخص شد که نه قوه قضاییه و نه نیروی انتظامی هیچ کدام تمایل نداشتند، به نظرتان همزمانی این ماجرا با ماجرا‌هایی مثل افزایش شدید قیمت ارز، و نزدیکی سالگرد برجام و مذاکرات که در اروپا کمی عجیب نیست؟ این سوال است. من این پرسش را فقط مطرح می کنم و قضاوتی نمی کنم. مخصوصا با توجه به نزدیکی بسیار زیاد علی عسگری به آقای روحانی و درست یک ماه بعد از دیدار مدیران ارشد صدا و سیما با رئیس جمهور این اتفاق افتاده است که شائبه را بیشتر می کند.

در هیچ جای دنیا برای کار نکرده پیام تشکر نمی فرستند/ از اول انقلاب اسیر این می شودها هستیم

پیش بینی خود شما چیست؟ این صحبت‌های روحانی در مورد واردات خودرو جنگ روانی خواهد بود و به سرنوشت جنگ روانی سابق دچار خواهد شد؟

من نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد. من فقط سابقه را گفتم. تا حالا  که رویه اینگونه بوده است. از این به بعد نه می‌گویم می‌شود و نه می‌گویم نمی‌شود. سوال دارم می‌کنم و سوال مکمل این بحث این است که امروز که باز دوباره در فضای مجازی و این طرف و آن طرف آقایان و خانم‌های فعال رسانه‌ای می‌گویند که رئیس جمهور می‌خواهد شفاف سازی بکند. همین دیروز وزیر صنایع خودشان از رئیس جمهور بابت کار انجام نشده تشکر کرده اند.. عجیب می‌دانم. در هیچ جای دنیا آگهی کار انجام نشده نمی‌گذارند و تشکر نمی‌کنند. آقای وزیر صنایع آقای شریعتمدار پیشاپیش در مورد گزارش منتشر نشده از رئیس جمهور تشکر کرده است. حالا سوال این است اگر این گزارش یک عملیات روانی بود و فقط برای گذشتن از این بحران بود، و ما سه ماه بعد دیدیم که دوباره اتفاقی نیافتاد،تکلیف این تشکر‌ها چه می‌شود؟ تشکر‌های پیشاپیش این آگهی‌های پیشاپیش؛ و این رویه بدی است کلا در کشور ما که آقایان بابت کار نکرده می‌گویند می‌شود. یکبار بیایند و بگویند شد.

ما بابت می‌شود‌ها در ادوار مختلف خیلی تشکر کردیم، یعنی در دوره آقای هاشمی رفسنجانی، چقدر از این می‌شود‌ها را حلوا حلوا کردیم. در دوره آقای خاتمی چقدر حلوا حلوا کردیم. چقدر در دوره آقای احمدی نژاد تشکر کردیم بابت می‌شود ها. منتها همه این می‌شود‌ها را روی هم بگذارید ببینید چند درصد عملی شده است؟

تیم عملیات روانی دولت به دنبال مدیریت کردن اعتراضات مردم است

در مورد تیم عملیات روانی دولت. بحثی که در جامعه مطرح می‌شود این است تصور می‌شود افرادی پشت پرده هستند که طراحی می‌کنند که امروز دلار گران شد پروژه‌ای را طراحی کنیم تا ذهن مردم را منحرف کنیم. شما که آدم رسانه‌ای هستید، منظور از این تیم چیست؟ یعنی چند نفر می‌نشینند و نقشه می‌کشند؟

تیم عملیات روانی توطئه نیست. هیچ هم اشکال ندارد. در همه دولت‌ها وجود دارد و اگر هم وجود نداشت ضعف آن دولت بوده است. نکته این است که عملیات روانی مثل هر عملیات دیگر از آن انتظار می‌رود ریشه در واقعیت‌ها داشته باشد. نه اینکه فقط عملیات روانی کنند و اعتراضات مردم را مدیریت کنند. اشکالی ندارد که آقای آشنا و دوستان دیگر هر بار برای این ماجرا عملیات روانی کنند. اصل این کار اشکال ندارد. اشکال این است صرفا به جهت مدیریت اعتراضات باشد.

شفاف حرف نزدن آشنا مبتذل است

 آقای آشنا به عنوان فعال‌ترین فرد دولت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با کنایه حرف می‌زنند و هیچ وقت شفاف بیان نمی‌کنند که موضع در قبال مسئله‌ای چیست. این هم جز اصول عملیات روانی است؟

بله. این از مصادیق بارز عملیات روانی است. به اینکه شما التهاب و موج را ایجاد کنید، اما به نحوی که مسئولیت مشخص برایتان نیاورده باشد. در واقع شما موج را ایجاد کنید و بعد هر موقع مدعی شدند که شما چرا این حرف را زدید؟ بگویید من که منظورم این نبود. یعنی شفاف حرف نزدن یکی از قواعد عملیات روانی است. اگر چه وقتی که از یک حدی بیشتر شود  به ضد خودش تبدیل می شود. مبتذل می‌شود. یعنی الان آن چیزی که در مورد آقای آشنا اتفاق افتاده است این است که شفاف حرف نزدن او تبدیل به لطیفه شده است. یک بار ، دو بار و سه بارش جالب است، از حد که بگذرد، مثل هر چیز دیگری که از حد بگذرد، مبتذل می‌شود.

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

اخرین اخبار
پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.