جمال شورجه اظهار كرد: امسال در بخش توليدات آثار سينمايي مشكلي وجود نداشت و افزايش فيلم ها دليلي بر اين مدعا است.
وي افزود: مديريت خوب سينمايي سبب شد در زمينه توليدات آثار سينمايي، امكانات لازم براي افزايش توليد فيلم همچون نگاتيو، وسايل فيلمبرداري و لابراتوار را به خوبي فراهم شود.
كارگردان فيلم سينمايي 33 روز تاكيد كرد: انديشه و تفكراتي كه در محتوي آثار سينمايي ديده مي شود، نشان از ضعف سينماي ايران در زمينه فيلمنامه دارد و پرداخت به موضوعات جديد در آنها كمتر ديده مي شود.
به گفته شورجه، نبود داستان مستحكم در آثار سينمايي سبب شد تا فيلم هاي سينمايي ما در اكران با توفيق زيادي روبرو نشوند.
وي تصريح كرد كه سينماي ايران در زمينه فيلمنامه نويسي و به خصوص شخصيت پردازي در داستان هاي آثار سينمايي نيازمند بازنگري جدي است.
تهيه كننده فيلم سينمايي نفوذي يادآور شد: مضامين بسياري مي تواند به عنوان دستمايه ساخت آثار سينمايي قرار گيرد كه همسو با اهداف نظام باشد و متاسفانه به اين موضوعات كمتر پرداخته شده است.
وي در ادامه نبود بداعت و نوآوري در ساختار و محتوي آثار سينمايي را از ديگر معضلات سينماي ايران در سال 89 دانست و اين عامل را يكي از مهمترين علل عدم اقبال مخاطبان به برخي آثار سينمايي قلمداد كرد.
شورجه تاكيد كرد: متاسفانه نگاه فيلمنامه نويسان ما به ظرفيت هاي داخلي محدود شده است در حالي كه مي توان از بازار خوبي كه در خاورميانه براي سينماي ايران وجود دارد استفاده كرد و با خلق آثاري كه به داخل كشور محدود نشود ، به اين بازار پررونق دسترسي پيدا كرد.
وي دسترسي سينماي ايران به كشورهاي خاورميانه، مسلمان و اروپايي يكي از راهكارهاي رفع مسائل مالي سينماي ايران خواند و خواهان برنامه ريزي مدوني براي تحقق اين امر در سال آتي شد.
كارگردان فيلم سينمايي عمليات كركوك در ادامه با بيان انكه متاسفانه مشكلات اكران آثار سينمايي همچنان پابرجا است اظهار داشت: در سال تنها ظرفيت اكران 50 تا 60 اثر سينمايي است اين درحالي است كه تعداد توليدات سينماي ايران در سالي كه گذشت حدود 100 فيلم سينمايي بود از اينرو بايد فكري براي برقراري تعادل ميان حجم توليدات سينمايي و ظرفيت نمايش عمومي اين آثار كرد.
شورجه پيشنهاد كرد نهادهاي مختلف با خريد بليت هاي آثار سينمايي فرهنگي و استفاده از سالن هاي سينمايي متعلق به خود به افزايش ظرفيت هاي نمايش عمومي آثار سينمايي كمك كنند.
وي گفت: همچنين با بازسازي سالن هاي فرسوده سينمايي مي توان اين سالن ها كه در آستانه تعطيلي هستند بار ديگر وارد چرخه اكران كرد.
دوشنبه 07 مارس 11 | 16:38
شورجه: نبود داستان مستحکم علت عدم توفیق آثار سینمایی
به گفته شورجه، نبود داستان مستحكم در آثار سينمايي سبب شد تا فيلم هاي سينمايي ما در اكران با توفيق زيادي روبرو نشوند.
اخرین اخبار
- معرفی ۵ بازی آنلاین موبایل در سال ۲۰۱۹
- معرفی ۵ بازی برتر در زمینهی دعوای دسته جمعی برای موبایل
- تنوع هتل و هتل آپارتمان برای رزرو در مشهد مقدس
- باورهای غلط درباره دندانپزشکی زیبایی
- یک هدیه تبلیغاتی از جنس آرامش و لذت !!
- ترفندهای کاربردی برای تعمیر یخچال و فریزر
- چرا خرید نهال به صورت آنلاین شامل تخفیف می شود ؟
- ۱۰ توصیه برای بهینه سازی مطالب سایت مانند یک سئوکار حرفهای
- زیباکنار به سمت ویلاهای پیش ساخته میرود
- تو رو خدا لختتر نشو!
- جعبه پیتزا و درآمد خوب فعالان این حوزه
- در مورد لکسوس NX چه میدانید؟
- سویق خوب از کجا بخریم؟
- بررسی چند بانک برتر تست ریاضی تجربی
- معرفی انواع لایت باکس تبلیغاتی
- چرا باید شارژ آپارتمان پرداخت کنیم؟
- ۸ مزیت خرید هاست حرفه ای برای کسب و کار شما
- اهمیت استفاده از تریلی تراکتور
- مجتمع فنی تهران نمایندگی انقلاب
- چرا این دادگاه علنی نیست؟
پربازدیدترین
Sorry. No data so far.
Sorry. No data so far.