سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
سه شنبه ۰۱ شهریور ۹۰ | ۱۶:۲۲

انتخابات، ابزارتجاری رسانه‎های آمريکا

يک تحليل‎گر سياسي اعلام کرد، پوشش خبري انتخابات رياست جمهوري 2012 امريکا به ابزاري تجاري در دستان رسانه‎هاي اين کشور تبديل شده است .


دني شختر سردبير پايگاه اطلاع رساني مديا چنل، روز دوشنبه در گفت و گو با بخش امريکاي شبکه تلويزيوني پرس تي‎وي در همين خصوص گفت : “مشکلي که سياست امريکا با آن روبروست اين است که مسال مهم‏تر کمتر مورد توجه قرار مي‌گيرند و شبکه هاي تلويزيوني نيز ترجيح مي‎دهند تا به جاي آن‎که آن‌ها را فاش کنند ، آن‌ها را بفروشند.”

شختر در ادامه افزود : “با وجود اين‎که تلويزيون بخشي از کل نظام انتخاباتي است اما در جهت منافع عمومي عمل نمي‌کند و بيشتر منافع تجاري خود را دنبال مي‌کند.”

وي تصريح کرد: “نامزدهايي که به طور ويژه از شبکه‎ها و يا موسسه‎ها حمايت نمي‌کنند، از پوشش خبري مورد نظرشان محروم خواهند شد و اين موضوع کاملا در مورد ران پال نامزد رياست جمهوري مصداق پيدا مي‌کند.

شختر در همين خصوص افزود : “ران پال طرفدار آزادي‌هاي فردي است و در بسياري از موارد مستقل عمل مي‎کند. با جنگ‎هاي امريکا مخالف است .وي همچنين از فلسفه “قتصاد بازار آزاد حمايت مي کند .”

سردبير پايگاه اطلاع‎رساني مديا چنل، در ادامه خاطر نشان کرد: “با وجود اين که ران در نظرسنجي موسسه “آيوا استرا” رتبه دوم را به خود اختصاص داد و اختلاف وي با فرد پيشتاز ، ميشل باخمن کمتراز 150 راي بود، اما رسانه‎هاي خبري به هيچ عنوان اين موضوع را پوشش ندادند .

شختر در پايان يادآور شد : “واقعيت اين است که نامزدهايي که آرايي مانند ران پال دارند از پوشش خبري تلويزيوني محروم هستند و در برنامه‎هاي تلويزيوني به آنان فرصت داده نمي‎شود تا نظراتشان را بيان کنند ولي اين موضوع درباره نامزدهاي ديگري که از جاذبه‎هاي جنسي و ظاهري فريبنده برخوردار هستند، مصداق ندارد.”

برچسب‌ها: ،

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن: