چهارشنبه 02 ژوئن 10 | 17:02

خطر ابن‌ملجم‌ها در آینده نیروهای حزب‌اللهی را تهدید می‌کند

وقتی که جامعه در مقام انتخابگری قرار می‌گیرد، این انتخاب و رفتار جامعه می‌تواند رفتاری برخاسته از عقلانیت و آگاهی باشد که طبیعتاً فتنه‌زدایی می‌شود یا اینکه این رفتار می‌تواند برخاسته از شهوت و احساس و غیره باشد که رفتاری فتنه‌انگیز می‌شود؛ در تعابیر قرآن و معارف دینی ما، فتنه فضایی است که در آن جوامع و انسان‌ها آب‌دیده می‌شوند و می‌توانند مراحل تکامل را طی کنند.


محمد صادق کوشکی با اشاره به برخی‌اظهار نظرها در خصوص فتنه‌اخیر اظهار داشت: افرادی که خود را در موقعیت رهبری می‌بینند، ابن‌ملجم‌های فردا هستند که از امروز باید خطر وجود چنین افرادی را روشن کنیم؛ چرا که این افراد ممکن است در آینده مقابل رهبری بایستند.

وی گفت: موضع افرادی چون موسوی و کروبی برای همگان معلوم شده است. این افراد، مانند مین‌های خنثی شده هستند که خاک از روی آنها کنار رفته است و خطری ندارند، خطر سایت‌هایی هستند که بعضا فتوا صادر می‌کنند و عده‌ای افراد احساساتی می‌شوند و با معلومات کم به خود اجازه می‌دهند برای رهبری تعیین تکلیف کنند.

کوشکی در ادامه افزود: متاسفانه اکنون در بین برخی از نیروهای حزب‌اللهی به دلیل معلومات کم و بی‌تجربگی حرف‌های مسموم شنیده می‌شود، که اگر حواس ما جمع باشد، باید آنان را سر جای خود بنشانیم و به آنها بگوییم که خطر شما از افرادی مانند موسوی بیشتر است؛ چرا که شما با پوشش حزب‌اللهی هر چند نیت خیر هم داشته باشید، به خود اجازه می‌دهید برای رهبری تعیین تکلیف کنید.

این استاد دانشگاه معتقد است که مطیع رهبری، باید مانند فرمانده سپاه حضرت امیر(ع) که در جنگ صفین در بیست قدمی خیمه معاویه به فرمان آن حضرت برمی‌گردد و برای همین مالک‌اشتر می‌شود، باشد و می‌گوید ابن ملجم خود را تند‌تر از حضرت می‌دانست و به‌نظر من خطر و فتنه آینده، وجود این ابن‌ملجم‌هاست.

وی در ادامه فتنه را یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر در جامعه دانست و گفت: وقتی که جامعه در مقام انتخابگری قرار می‌گیرد، این انتخاب و رفتار جامعه می‌تواند رفتاری برخاسته از عقلانیت و آگاهی باشد که طبیعتاً فتنه‌زدایی می‌شود یا اینکه این رفتار می‌تواند برخاسته از شهوت و احساس و غیره باشد که رفتاری فتنه‌انگیز می‌شود؛ در تعابیر قرآن و معارف دینی ما، فتنه فضایی است که در آن جوامع و انسان‌ها آب‌دیده می‌شوند و می‌توانند مراحل تکامل را طی کنند. قرآن تعبیری در خصوص بنی‌اسراییل دارد که می‌فرماید ” حادثه سامری برای شما کوره‌ای بود که در این کوره آدم‌های خالص از ناخالص جدا گردیدند و آزمونی که در آن عده‌ای سربلند و عده‌ دیگر سرافکنده شدند “

این استاد دانشگاه به نحوه برخورد امام راحل با فتنه اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: زمانی که همه در ایران طرفدار مجاهدین خلق بودند، نماینده مجاهدین خلق نزد امام می‌رود و دیدگاه‌هایشان را بیان می‌کند، امام می‌فرمایند من شما را قبول ندارم و تأییدتان هم نمی‌کنم؛ چرا که شما التقاطی هستید، اسلام و مارکسیسم را قاطی کرده و یک چیزی ناهمگون درست کرده‌اید. ولی حضرت امام می‌فرماید من به اینها وقت می‌دهم تا اتمام حجت شود و بعد نگویند که خمینی (ره) حرف ما را نشنید.

وی ضمن تاکید بر برخورد یکسان امام راحل و مقام معظم رهبری با فتنه، گفت: امام هیچ موقع (پیش از اعلان جنگ مسلحانه) نفرمودند، منافقین را حذف کنید، بنی‌صدر را حذف کنید و به معنای دیگر نمی‌گویند، برخورد چکشی کنید. می‌گویند چون فتنه حاصل ناآگاهی است، باید اجازه دهیم، جامعه به تدریج به آگاهی برسد؛ چرا که اگر آگاهی بخشی اتفاق نیفتد، اصلاً جامعه رشد نمی‌کند.

کوشکی خاطر نشان کرد: امام معتقدند باید در برخورد با فتنه‌کاری کرد که ضایعاتمان به حداقل برسد، یعنی قاطع برخورد می‌کنیم، اما رحمت را نیز فراموش نمی‌کنیم. در مورد بنی‌صدر هم، بعد از اینکه نصیحت فایده نمی‌کند و با چندین بار تشر هم باز گوش نمی‌کند و با اینکه خودش نماینده تعیین‌کرده و گفته یک هیأت بنشینند و وساطت کنند.

وی ادامه داد: امام(ره) در وصیتنامه‌شان که سال ۶۱ مرقوم کرده‌اند؛ خطاب به گروهک‌ها می‌گویند جوانانی که گروهکی شده‌اید، وقتی این وصیتنامه را می‌خوانید، من نیستم و دیگر طمعی بر دنیا ندارم. فکر کنید؛ دست از کارتان بردارید.

این فعال سیاسی در ادامه اضافه کرد: اگر روزی رهبری بخواهد کسی را محاکمه کنند، این اتفاق خواهد افتاد و نظام در این زمینه کاملا قدرتمند است؛ ولی اگر تشخیص ایشان این باشد که سران فتنه مجازات قضایی نشوند و ممکن است بعضی‌ها قرار باشد با تشخیص که رهبری نظام، در زندان انزوا و فراموشی اسیر شوند و این مجازات زندان آنها شود؛ ما باید بگوییم سمعا و طاعتا و حمایت و پشتیبانی کنیم.

کوشکی در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به سوالی مربوط به اینکه چرا شورای نگهبان صلاحیت برخی کاندیداهای دوره دهم ریاست جمهوری را تایید کرد گفت: رهبر انقلاب در اردیبهشت سال ۸۸ در کردستان فرمودند، “چهار نامزد صالح داریم. ” به نظر من باید طبق قانون افراد سنجیده شوند و کسی که شرایط را داشته باشد شورای نگهبان آن را تایید می‌کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری تمامی کاندیداهای دوره دهم ریاست جمهوری را به خوبی‌می‌شناختند؛ به طوری که با میرحسین موسوی هشت سال کار کردند و او در این مدت، موسوی بدترین لجبازی‌ها را با ایشان کرد؛ اما با این حال رهبری هدف بلندی دارد و می‌فرمایند ” انتخابات ما پرشور و متنوع باشد و سلیقه‌های مختلف بیایند و رای بالا داشته باشند که رای بالا تقویت نظام است. ” به همین خاطر است که ایشان می‌فرمایند “موسوی هم عیب ندارد بیاید. “

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن:

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.