شنبه 19 ژوئن 10 | 21:01

پايان «درچشم باد» با استفاده هوشمندانه از مستندهای خرمشهر

طراحي ميزانسن‌هاي خرمشهر از سوي «جعفري‌جوزاني» به صورتي شكل گرفت كه علاوه بر دوربين اصلي، دوربين فيلمبرداران جنگي و ثبت كنندگان حماسه‌هاي جبهه نبرد، نيز در تصاوير سريال حضور داشتند و همين قضيه دست خالق اثر را براي ثبت تصاوير از زاويه ديد دوربين‌هاي خبري از سويي و استفاده از تصاوير آرشيوي واقعي نبرد خرمشهر از سوي ديگر باز مي‌گذاشت. اين هوشمندي به ويژه در فصل‌هايي كه قرار بود جنس تصوير و فضاي آن روز خرمشهر در چشم مخاطب «در چشم باد» ثبت شود، به ويژه با حضور خبرنگاران راوي حماسه در اين فتح بزرگ تأثيرگذاري دوچنداني بر مخاطب داشت


پايان سريال تلويزيوني «در چشم باد» مصادف شد با فتح خرمشهر و روايت «مسعود جعفري‌جوزاني» از اين حماسه بزرگ تاريخ كشور و دفاع مقدس، با هوشمندي خاصي همراه بود.

بنا بر اين گزارش، طراحي ميزانسن‌هاي خرمشهر از سوي «جعفري‌جوزاني» به صورتي شكل گرفت كه علاوه بر دوربين اصلي، دوربين فيلمبرداران جنگي و ثبت كنندگان حماسه‌هاي جبهه نبرد، نيز در تصاوير سريال حضور داشتند و همين قضيه دست خالق اثر را براي ثبت تصاوير از زاويه ديد دوربين‌هاي خبري از سويي و استفاده از تصاوير آرشيوي واقعي نبرد خرمشهر از سوي ديگر باز مي‌گذاشت.

اين هوشمندي به ويژه در فصل‌هايي كه قرار بود جنس تصوير و فضاي آن روز خرمشهر در چشم مخاطب «در چشم باد» ثبت شود، به ويژه با حضور خبرنگاران راوي حماسه در اين فتح بزرگ دفاع مقدس تأثيرگذاري دوچنداني بر مخاطب داشت و تلفيق اين صحنه‌ها با فصل آب و جارو كردن خيابان‌هاي خونين‌ شهر در استقبال از فاتحان، براي ملت ايران خاطره‌برانگيز بود.

به گزارش فارس، بازسازي مسجد خرمشهر براي فصل‌هاي پاياني اين مجموعه فاخر و پربيننده تلويزيوني، حدود 8 ماه طول كشيد كه اين بازسازي هم در خود مسجد اصلي انجام شد.

ثبت نظر

نام:
رایانامه: (اختیاری)

متن: