«آنتن فروشی» در تلویزیون

«چای محسن بخرید، هر هفته یک خودروی لوکس ببرید… جشنواره آرزوهای بزرگ، هر هفته 110میلیون تومان… قرعه کشی بزرگ چای دبش، هر هفته 3 دستگاه خودروی پژو پارس…» این روزها کمتر کسی است که با تبلیغات گسترده محصولات بازرگانی روی آنتن صدا و سیما غریبه مانده باشد.

برای رسانه‌ها، رساله عملیه می‌خواهیم

حوزه‌های علمیه و اهالی رسانه باید با هم تعامل كنند. من به عنوان یك خبرنگار باید یك رساله‌ی عملیه در حوزه‌ی رسانه داشته باشم. مگر این‌طور نیست كه افراد وقتی به سن بلوغ می‌رسند، واجب است احكام مبتلابه را یاد بگیرند؟ پس منِ خبرنگار هم باید احكام مربوط به كارم را یاد بگیرم و مرجع تقلید خود را انتخاب كنم.

منفی‌نگری، رسالت رسانه‌های امروز!

برای اثبات این مدعا کافیست، در اداره، دانشگاه، مدرسه، اتوبوس، تاکسی، خیابان و در هر جای شهر پای حرف و دردل مردم بشینیم، می بینیم که بیشتر از این که حرف های مثبت بشنویم، شاهد گفت وگوها و حرف های منفی هستیم. به طوری که گویی منفی نگری و یأس در جان و ذهن مردم رسوخ کرده و در آن ها نهادینه شده است.

آسیب‏ شناسی استحاله دین در رسانه

این تکلیف حوزه علمیه است که نظام ارزش‏های اخلاقی و معارف عمیق و جامع دین را در قالب‏هایی که به فهم هنری و قابلیت‏های نمایشی، نزدیک و نتیجه تعمّق در جامعیّت تعالیم دین و نیازهای به روز جامعه باشد، عرضه نماید. به این منظور البته باید با کلیّتی از اقتضائات هنری و رسانه‏ای آشنا گردد و سخن هنرمندان متعهّد و دلسوز را در این‏باره صمیمانه دریابد.

آسيب شناسی رسانه در حکومت دينی

رسانه، تکنولوژی ای است مباح، یعنی هم امکان به کارگیری آن در مسیر رشد و تکامل انسان وجود دارد و هم امکان بکارگیری آن در مسیر غی و گمراهی بشر. اگر رسانه دینی را یک سیستم در نظر بگیریم، طبق مراحل مذکور، بایستی در ابتدا نیازهای رسانه فارغ از کارکرد آن در حکومت دینی و غیر دینی روشن شود.