اسلامِ انقلابی، برملا کننده اسلامِ منافقانه

بواسطه اهمیت مبارزه جریان اصیل اسلامی و آگاهی دادن به مردم درباره جریان اصیل دنباله رو اسلام انقلابی.
آن وقت عده ای با توجیهات مختلف و از روی جهالت چشم بر روی بدعت ها و مناسکی که تبدیل به ابزار فشار بر شیعیان و مسلمانان جهان شده بسته اند

متن پیام محمد‌رضا حکیمی برای انقلابیون جهان

به یکی از دوستان که اهل اطّلاعات سیاسی بود برخورد کردم. ایشان آشنا به روابط بین‌الملل بود. گفتم این مطلب که به آقای کاسترو نسبت می‌دهند درست است؟ گفت بله؛ و افزود در همین سفر به ایران (سال ۱۳۸۰) هم این مطلب را گفته‌اند و حتّی علاوه بر قرآن، عاشورا را هم افزوده‌اند، که این چه حادثه‌ای است که مسلمانان، بخصوص شیعیان، اینگونه در آن ایّام می‌شورند و عزاداری می‌کنند.

انقلاب اسلامی یا اسلام انقلابی؟

راجع به ریشه مذهب، از دید اسلام انقلابی، خود اسلام و مذهب‏ راستین تاریخ خاسته از طبقه محروم است و همیشه جنگ‌ها جنگ مذهب علیه‏ مذهب بوده است و کفر خود مذهب است نه بی‌مذهبی، و اینکه اسلام همواره دعوت به جنگ با مذهب کفر کرده است‏ نه به جنگ با لامذهبی مثلاً ماتریالیسم و مارکسیسم که این جنگ‌ها اختراع‏ مذهب شرک است!

اصول دپیلماسی اسلام انقلابی در «ره‌بر»

شماره جدید ماهنامه ره‌بر به بررسی اصول سه گانه سیاست خارجی ایران،بازخوانی اهم بیانات مقام معظم رهبری در دیدارهای شهریورماه، حاشیه‌های اجلاس نم و… می‌پردازد.

شریعتی،شریعتی است

مسألهٔ شریعتی برجاست و دین به دنیا فروشان روشنفکر نما هنوز هستند گرچه چون موجودات ماقبل تاریخ، عمرشان به دورهٔ تاریخی بعدی قد نخواهد داد، اما آفاق انقلاب در علوم انسانی و فرهنگ و مبارزه و… از افق مرحوم دکتر گذشته. راه انسانیت و انقلاب بسته نیست،

دکتر شریعتی؛ از تاثیرپذیری تا تاثیرگذاری

دکتر شریعتی با کتاب امت و امامت خود با ترسیم رهبری متعهد انقلابی، که در واقع برای سرنگونی یک نظام استبدادی وابسته به صحنه می‌آید و جامعه را برای ورود به یک دنیای تازه و یک مرحله جدید آماده می‌کند، ‌ نقش عمده‌ای در شناساندن امام (ره) در نزد دانشجویان بر عهده داشت.

اینکه نشد اسلام! پس بیداری اسلامی چه شد؟

نخبگان فکری جبهه‌ی فرهنگی انقلاب، که در ماه‌های گذشته، صدها سخنرانی و کارگاه فکری در تبیین مسئله‌ی بیداری اسلامی به راه‌ انداخته‌اند، از این حجم نسبتاً قابل توجه، سهمی برای کشورهایی نظیر جمهوری آذربایجان کنار نگذاشته‌اند. این، البته به این معنا نیست که همه‌ی این نخبگان متوجه اهمیت مسئله نیستند، اما عده‌ی اندکی هم که نسبت به موضوع اِشراف دارند، بیش از آنکه خود وارد گود شوند، دیگران را برای ورود تشویق می‌کنند!

چگونه می توان انقلابی ماند؟

این ابهام که چرا در تاریخ هم در صدر اسلام و هم در سی سال انقلاب اسلامی، گاهی انقلابی‌های دو آتیشه داشته‌ایم که به محافظه کار تبدیل شده اند، گاهی فرد انقلابی سی سال پیش‌، ضد انقلاب و ضد امام شده است‌، گاهی چپ‌های دو دهه پیش ، راست شده اند، آدم‌های طرفدار محرومین و ضد استثمار یک مرتبه می‌بینی یک دهه، دو دهه بعد خودشان جزو اشراف می شوند، این زیگزاگ‌های نظری و عملی به چه دلایلی اتفاق می‌افتد؟

هنر و «سرمایه‌داری + 17 رکعت»

آیا می‌شود گفت همتی برای محدود کردن تعریف هنر دینی در نمادها و مناسک وجود نداشته است؟ میلیاردها تومان بودجه‌ای که صرف ترویج هنر دینی با تعریف شهبانویی در جمهوری اسلامی شده و می‌شود، در کنار میلیاردها؛ بلکه میلیون‌ها؛ بلکه هزارها تومانی که از هنر دینی (با تعریف روح‌اللهی) دریغ می‌شود، نشانه چیست؟

دكتر شريعتی و ديدگاهش در خصوص نظريه ولايت فقيه

این است که مردم “نایب عام” را خودشان ، با تشخیص و آرای خودشان، براساس این ضوابط انتخاب کرده و رهبری او را می پذیرند، و او را جانشین امام تلقی می کنند، و این جانشین امام در برابر امام و مکتب او مسوول است…

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.