پروردگار زمینه را برای بهشت ما فراهم کرد

پروردگار عالم زمینه برای بهشت ما فراهم کرده است هم در درون ما و هم در برون ما. مائیم که باید از لطف خدا و از نعمت‌های خدا استفاده کنیم و بهشتی شویم.

«جهنم سیار» چگونه است

آیه شریفه «وَأَمَّا الْقَاسِطُونَ فَکَانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَبًا» با صراحت می‌فرماید که هیزم جهنم چوب و مواد دیگر نیست، بلکه انسان ظالم و فاسد، هیزم و ماده سوختی جهنم است.

به زور مانع بهشت رفتن دختران نشوید

در شهر برازجان در یکی از حوزه‌های امتحانی، به بهانه شناسایی چهره بانوان داوطلب و جلوگیری از تقلب، مانع از نشستن بانوان چادری سر جلسه آزمون شدند و دختران چادری، مجبور شدند با چشم اشکبار و بغض در گلو بدون پوشش چادر آزمون دهند.

پورمحمدی: وظیفه دولت هموار کردن راه بهشت است

به نظر من آنچه جناب آقای رئیس جمهور فرموده درست است اما ایشان به بخش‌های دیگر بحث اشاره نکرد. برخی بزرگان ما به بخش‌های دیگرش را اشاره کردند. آن هم به نظرم کاملاً حرف درستی است. البته ما باید راه بهشت را برای مردم هموار کنیم. یعنی مردم را هدایت و راهنمایی کنیم. این کار دولت است. حکومت و دولت باید راه رسیدن به بهشت را برای جامعه هموار کند. طرف مقابلش هم کاملاً درست است. یعنی حکومت باید تا آن‌جا که می‌تواند راه سقوط و پرت‌شدن به جهنم، گمراهی و جهنمی‌شدن را محدود کند.

بررسی دولت روحانی در منظومه فکری امام خمینی

عده ای از دانشجویان تهرانی (تحت عنوان مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی تهران) به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی بخشی هایی از سخنان امام را بازخوانی کردند.. آنچه که شب نامه علیه دولت نامیده می شود، چیزی جز کنار هم قرار دادن صحبت های رهبر کبیر انقلاب با صحبت های دولت مردان نیست.

آیا امام‌خمینی به دنبال به بهشت‌بردن مردم‌بود؟

امام راحل (ره) با بررسی و تفقه در سنت و قرآن توانست پایه‌ریزی حکومتی کند که آرزوی همه‌ی فقهای عصر غیبت بود. حکومتی که مبنای اجرای دستورات و فرامینش اسلام باشد و وظیفه‌اش هدایت‌گری. چیزی که شاید پیش‌بینی آن بسیار سخت بود، اما امام راحل با عزم و توکل توانست آن را به منصه‌ی ظهور برساند و معادلات جهان استعماری را به‌هم زند.

محبت و حیا دو ابزار متعالی تربیتی است

ابزار تبشیر و انذار با معادشناسی و با بیان کیفیت بهشت و جهنم و مسائل برزخی انسان در ارتباط است و جالب است بدانید با اینکه اصل معاد در میان تمام ادیان ابراهیمی و کتب آسمانی بوده اما بیان کیفیت معاد فقط اختصاص به قرآن دارد. یعنی در تورات، انجیل، زبور و… از کیفیت بهشت و جهنم سخنی به میان نیامده است الا در قرآن کریم. بیان کیفیت بهشت و جهنم کمک می کند تا آن اثر تبشیری و انذاری اش بیشتر شود.

انسان هر چقدر بد باشد می‌تواند تغییر کند

اگر آدم چیز بیشتری می‌خواهد باید بیستر کار بکند. آن شعوری که برای ما مقدر است، صدهزار برابر این شعوری است که الان داریم. عدد این نیست ولی خیلی بزرگ است. هم برای من و هم برای شما هیچ فرقی نمی‌کند. این برای همه مقدر است و آدم اگر کار بکند، می‌تواند به آن درجه از شعور برسد. در مرحله اول انسان به حیوان ناطقی که خصال فرشتگی را دارد تبدیل می‌شود.

آیا بهشت و جهنّم، هم‌اکنون موجودند؟

ما یک تولّد داشته‌ایم از صلب پدر به رحم مادر. تولّد دوم، از رحم مادر به این‌دنیا بوده و تولّد سوم ما، از رحم دنیا به عالم برزخ خواهد بود و بار دیگر از عالم برزخ به عالم محشر متولّد خواهیم شد. پس تمام این‌عوالم از محشرگرفته تا رحم مادر، نسبت به هم محیطند. بنابراین، عالم‌آخرت از بهشت و جهنّمش، هم‌اکنون محیط بر ما می‌باشد و ما در احاطة آخرت هستیم. ولی فعلاً این‌محاط‌ بودن خود را احساس نمی‌کنیم تا پرده‌کنار برود و تماس مستقیم با آن‌جهان پیداکنیم. بیان قرآن بیانی است عمیق‌که وَ إنَّ جَهَنَّمَ لَمُحیطَهٌ بِالکافِرین؛کافران هم‌اکنون در میان جهنّمند و جهنّم محیط برآنهاست.