خوردنی‌هایی که باعث افسردگی می‌شوند

اکثر افراد در روزهای تعطیل تمایل به پرخوری دارند و همچنین به دلیل مشغله‌های جانبی فرصت نمی‌کنند همیشه مواد خوراکی سالم را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

نکات تغذیه‌ای مهم برای بیماران ایدزی

هرچند ارتباط بین بیماری ایدز و سلامت مواد غذایی تاکنون به طور آشکار مورد توجه قرار نگرفته اما این مقوله برای مبتلایان به ایدز یک موضوع بسیار مهم و توجه به آن ضروری است.

میوه‌های ضد آلودگی هوا

مصرف روزانه یک عدد سیب می‌تواند عوارض ناشی از آلودگی هوا را کاهش داده و میوه‌هایی مانند پرتقال و توت فرنگی نیز سرشار از پکتین بوده و برای کاهش عوارض آلودگی هوا مفید هستند.

چاقی ایرانی‌ها را می‌کشد!

این روزها ظاهرا با به روز شدن غذاهایی با فرهنگ غربی در ایران و رشد قارچ گونه فست‌فودی‌ها به نظر می‌رسد سبک تغذیه سالم و اسلامی فراموش شده است.

سحری شله زرد نخورید

شله زرد به عنوان یک دسر سنتی ایرانی معمولاً در ماه رمضان بر سر سفره‌ها به چشم می‌خورد ولی نباید فراموش کرد که لعاب برنج و گلاب موجود در شله‌زرد یبوست‌زاست و خوردن آن برای وعده سحری توصیه نمی‌شود.

توصیه‌های نوشیدن صحیح آب در ماه رمضان

یک مسئول آموزش سلامت شبکه بهداشت با اشاره به اینکه کمبود آب باعث برهم خوردن غلظت الکترولیت‌ها و املاح در خون و عوارض ناگوار گرگرفتگی عضلانی، ورم مغزی و تشنج می‌شود،گفت: باید توصیه‌های نوشیدن صحیح آب در ماه رمضان مدنظر قرار بگیرد.

روزه بدون سحری چاق‌کننده است

کارشناس تغذیه اداره شبکه بهداشت درمان گفت: برخلاف تصور، روزه بدون سحری نه تنها موجب کاهش وزن نمی‌شود بلکه افزایش وزن و چاقی نیز به دنبال دارد.

بدون ترس از چاقی، شیرینی بخوریم

مصرف شیره خرما به جای مربا به دلیل داشتن قند طبیعی مشکل چاقی را در پی نخواهد داشت

بهترین نوشیدنی‌های ماه رمضان

برای روزهای ماه مبارک رمضان که چند سالی می‌شود مهمان تابستان شده است باید نسخه‌ای در دست داشته باشید تا شاید بتوانید از تشنگی آن فرار کنید.

سحر زولبیا و مربا نخورید

برای اینکه طی روز کمتر احساس گرسنگی و تشنگی کنید، بهتر است از ترکیبات شیرین مثل زولبیا، بامیه و مربا در وعده سحری بپرهیزید. غذاهای حاوی غلات،‌ حبوبات و گوشت مانند عدس‌پلو و لوبیاپلو بهترین غذا برای وعده سحری هستند.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.