سیدجواد طباطبایی از پذیرفتن نتیجۀ منطقی بحث استنکاف کرد

درواقع کچویان، امکان درک متقابل در زمینۀ هویت را درحال‌حاضر، فراهم ندانسته و تأکید دارد که هویت اصولاً یک بحث سیاسی است و همین باعث می‌شود طباطبایی به‌خاطر تبعات سیاسی، اعتقاد به محوریت «ملیت» را به‌صراحت مطرح نکند.

لاریجانی با شوخی و خنده جاسبی را عضو شورای اسلامی کردن دانشگاه کرد

حسین کچویان گفت:‌ برخلاف آنچه تصور می شود، در جلسه ای که آقای احمدی نژاد حضور نداشتند و ریاست جلسه به عهده ی آقای علی لاریجانی بوده است، ایشان حضور آقای جاسبی در شورای اسلامی شدن دانشگاهها را مطرح و پیشنهاد می کنند!

کچوئیان: محاجه و گفت‌وگو با رهبر جامعه اسلامی جایز است

ما حتي در مورد رهبري هم زمينه‌هاي محاجه و گفت‌وگو داريم، همان‌طور که با استشهاد به سيره‌ي ائمه يا حضرت رسول و … مي‌توانيم مواردی را پيدا کنيم که به رهبري نهي‌اي کرده باشند، یعنی نظری مخالف رهبری بیان کرده باشند. در نقد مؤمنان به ولايت فقيه، در سيستم اسلامي آن‌چه ما به آن در چارچوب نظريه‌ي امت و امامت و ولايت فقيه، معتقديم ولايت فقيه است نه ولي فقيه. يعني به شخص ولي فقيه مي‌توانيم نقد کنيم نه به خود ولايت.

آیا اصلا وجود تلویزیون ضرورتی دارد؟

اگر مجاری ورود غرب به طرف شما قبلاً یک لوله یک اینچی بود، حالا تبدیل به یک لوله ده اینچی شده است.

کچوئیان: اهل سیاست نمی‌فهمند که سیاست زمان‌دار است

وقتی یک سیستم سیاسی اجتماعی بدنه اجتماعی عمیق و مشخصی داشته باشد، هرکس که از آن جدا شود دچار مشکل خواهد شد. چرا که جمهوری اسلامی بدنهٔ پایداری دارد که در ربط با ارزش‌های انقلاب شکل گرفته و لذا اگر مردم ببینند فردی یا مسئولی قصد مسئله‌سازی دارد، به او رأی نمی‌دهند. ‌ بنابراین منتقدین فکر می‌کردند که در این دوره می‌توانند کار زیادی انجام دهند اما دیدیم که در عمل چه اتفاقی افتاد.

کچوئیان: علم تابع بخشنامه نیست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است که نه تنها دانشگاه‌ها برای تحول در علوم انسانی کاری نکرده‌اند بلکه می‌گوید، بعضاً مقاومت هم از جانب آنها صورت گرفته است.

کچوئیان: در نگاه آوینی انقلاب اسلامی عصر رستاخیز جهانی‌ست

در تقسیم بندی‌های آوینی رنسانس، آغاز جاهلیت ثانویه است و انقلاب اسلامی عصر رستاخیز جهانی و در واقع شروع تحقق انتظار امامت است. انتظار امامت یعنی ما همیشه منتظر باشیم که این اتفاق بیفتد ولی بسته به این‌که چه درکی از زمانه داشته باشیم این انتظار در ما شکل‌های مختلفی پیدا خواهد کرد.

تحول در علوم انسانی در کیهان فرهنگی

«تحول در علوم انسانی یعنی نوگرایی ضابطه‌مند، بومی‌گرایی سنجیده و اسلام‌گرایی عمقی و مبنابخشی اسلامی در حوزه علوم انسانی یعنی خارج کردن کامل و شجاعانه علوم انسانی کشور از مدار سلطه‌ی غرب و سیطره تقلیدگرایی و ترجمه محوری و نسبی‌گرایی کانتی و سطحی اندیشی.»بخشی از سرمقاله جدید‌ترین شماره کیهان فرهنگی موضوع اصلی‌اش جریان شناسی علوم انسانی در ایران است.

فراماسونری در ایران در شماره جدید «فرهنگ عمومی»

ماهنامه فرهنگ‏عمومی به مدیرمسئولی مهندس منصور واعظی و سردبیر استاد شهریار زر‌شناس به زیور طبع آراسته گردیده است. این ماهنامه ۲۴۰ صفحه‌ای، پس از سخنان مقام معظم در مورد «الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت» طی چهار فصل به مباحث علمی، فرهنگی، ادبی و اقتصادی می‌پردازد. گفتگوی ویژه این شماره آن با دکتر موسی حقانی درباره «فراماسونری در ایران» است.

انقلاب مخملی، توهم انقلاب است

علوم اجتماعی سكولار بعضی چيزها را می‌بيند و بعضی را نمی‌بيند؛ انقلاب ايران به قول امام خمينی(ره) انفجار نور بود و بايد آن را جريان احياء و بازسازی انسان و جامعه انسانی دانست، كه بعد از يك دوره انحطاط و فساد اتفاق می‌افتد؛ برای آنكه انقلاب رخ دهد، بايد شاهكارهای روان‌شناختی ايجاد شود، انقلاب لحظه بروز و ظهور تمام ذخائر يك جامعه است… بعد از انقلاب فروپاشی اتفاق می‌افتد، ولی انقلاب اتفاق نمی‌افتد

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.