جای‌خالی مسائل‎اجتماعی در داستان‎ایرانی

یک نویسنده گفت: در چند سال اخیر ادبیات داستانی ما به بیشتر سمت‌وسوی کافه‌نشینی و طبقه متوسط رفته بود، به همین دلیل در کتاب “تاول” به طبقه پایین جامعه و فضای آن پرداختم.

کنگره ملی داستان‌نویسی با موضوع روحانیت

نخستین کنگره ملی داستان نویسی با موضوع روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس در سه قالب داستان کوتاه، رمان و خاطره برگزار می‌شود.

می‌توان به آینده ادبیات انقلاب امیدوار بود

محمدرضا سرشار در آستانه برگزاری هفتمین جشنواره داستان انقلاب گفت: اگر در سال رمان‌های محدودی با موضوع انقلاب منتشر شود ولی مخاطبان زیادی را به خود جذب کند می‌توان به آینده ادبیات انقلاب امیدوار بود.

آثار جدید شاگردان سرشار منتشر می‌شوند

محمدرضا سرشار این کتاب را مشتمل بر داستان‌هایی دانست که طی دوسال اخیر در جلسات نقد داستان روزهای سه‌شنبه حوزه هنری مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌اند.

جنگ نرم تجربه مشترک ۷۰ میلیون ایرانی‌ست

من حزب‌اللهی‌ و مدافع انقلاب اسلامی هستم اما عده‌ای به من بی‌بصیرت گفتند و اعتقاد داشتند که در برخی شرایط مواضع درستی نداشته‌ام اما من معتقدم که لازم نیست همیشه مواضع‌ام را بطور مستقیم فریاد بزنم. ما در جنگ نرم هستیم.

جلسات قصه‌نویسی مسجد جوادالائمه(ع) احیاء شد

جلسات قصه‌نویسی مسجد جواد الائمه (ع) پس از دو دهه احیاء و به صورت یک هفته در میان برگزار می‌شود.

اميرخانی از تجربه‌های نویسندگی‌‌اش می‌گوید

در این نشست که یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، خالق «ارمیا» و «قیدار» تجربیات نویسندگی خود را با علاقمندان به داستان و داستان‌نویسی در میان می‌گذارد.

منیژه آرمین: از تحلیل وقایع در ادبیات داستانی انقلاب غفلت شده است

نویسنده ادبیات داستانی انقلاب می‌گوید: مهمترین نکته‌ای که لازم است امروز در ادبیات داستانی به آن توجه نشان داد،‌ تحلیل وقایع و اتفاقات رخ داده در انقلاب اسلامی است.

ادبیات در مطبوعات به کما رفته!

صرف سواد و علاقه‌ی ادبی برای مدیریت یک صفحه‌ی ادبی در روزنامه کافی نیست. ضرورت دارد فرد با مؤلفه‌های روزنامه‌نگاری آشنا باشد. خود من هم چنین تجربه‌ای را داشته‌ام و دیده‌ام که دانسته‌های ادبی در مقاطعی در فعالیت روزنامه‌نگاری بسیار به من کمک کرده است.

برای نان فیلم‌نامه می‌نویسم!

آن چگالی که در یک اثر داستانی من وجود دارد، به اندازه‌ی 10 فیلم‌نامه است. آن پیچیدگی‌ها و تنوع و تعمقی که در یک اثر داستانی هست، در فیلم‌نامه‌هایم نیست و کاربردی هم ندارد و لزومی ندارد که یک فیلم‌نامه چگالی بالایی داشته باشد.