اولین مستند آنامورفیک-دیجیتال روی میز تدوین

محوریت این مستند چگونگی تربیت پاسداران انقلاب اسلامی است که با شیوه‌ای نو به تصویر کشیده می‌شود و تاکنون در مناطقی نظیر تهران، کویر،جنگل،شلمچه و منطقه جنوب غرب کشور تصیربرداری آنجام شده است.

بعد از فتنه قبح سینما شکست / باید صداوسیما رقیب پیدا کند

«ما انتخاب نمی‌کنیم؛ انتخاب می‌شویم» این پاسخ داوود مرادیان، مستندساز ایرانی در پاسخ به گیر مرحله ماقبل مدیریت، «انتخاب» سوژه‌های ضدجنگ و ضدآمریکایی از سوی مستندسازان ایرانی است. مرادیان معتقد است مدیریت فرهنگی مقصر اصلی است.

فیلم: پول خارجی +دانلود

پول خارجی نقدی بر استفاده از دلار در مبادلات تجاری ایران با سایر کشور هاست. این مستند کوتاه در مصاحبه با کارشناسان اقتصادی به تحلیل وابستگی ایران به دلار در آستانه انتخابات ریاست جمهوری می‌پردازد.

عمار می‌گوید: آقایان روشنفکر، ما در شأن شما هستیم؟

داوود مرادیان یکی از سکانس‌های فیلم محمد رسول‌الله را الگوی جشنواره عمار دانست و آن را این‌چنین تصویر کرد: «حمزه سه نفر را به جنگ می‌فرستد؛ کفار می‌گویند: این‌ها که هستند؟ کسانی را بفرستید که در شأن ما باشند! حمزه می‌گوید: من، عبدالله و علی، اشهد ان‌لااله‌الاالله و ان محمدا رسول‌الله، ما در شأن شما هستیم؟»

دبیر اولین جشنواره عمار از سینمای مردمی می‌گوید

مخاطبین سینمای روشنفکری سرجمع یک‌ونیم یا دومیلیون اند، اما ما در این طرف به دنبال مخاطب خاص خود نرفته ایم، عنان کار را به صدا و سیما سپرده ایم که باز دست این‌هاست. وحید جلیلی فیلم‌ها را به روستاها برده است. برای من جالب است که یک پیرمرد روستایی می‌آید در مسجد می‌نشیند و فیلم می‌بیند!

تاریخ گم‌شده نبرد خلیج فارس در «تقابل»

مهم‌ترين برگ برنده و نكته‌ي ويژه‌ي«تقابل» تصاوير بكر و ديده نشده‌ي آرشيوي‌ست كه جذابيت بالايي به مستند داده‌اند و آن را به اثري ويژه در ميان مستندهاي سياسي ايراني تبديل كرده‌اند. تصاويري از درگیری «نيروهاي نظامي آمریکایی» با «نيروهاي ایراني» در خلیج فارس در خلال سالهای 65 تا 67 که تا قبل از اين هیچکس پرده از آنها برنداشته و به بخشی از تاریخ گمشده‌ی دفاع مقدس تبديل شده‌اند.

مشروح میزگرد نقد و بررسی مستند «تقابل»

به بهانه پخش مستند «تقابل» از تلویزیون، میزگردی در دفتر تریبون مستضعفین با حضور حسین ساختمانیان (تهیه‌کننده مستند تقابل و مدیر گروه تلویزونی سپاه) و داوود مرادیان (کارگردان مستند تقابل) برگزار شد که در آن تاریخچه فعالیت‌های این گروه و هم‌چنین تحلیل محتوای مستند بررسی شد.

ساختمانیان: آمریکا سال ۶۵ همه گزینه‌هایش را امتحان کرد

شما بیایید این جریان را با دقت تاریخی بازخوانی بکنید که چه موقع چه اتفاقی افتاد. وقتی این کار را انجام بدهید مثل یک پازل تکه تکه کنار هم قرار می گیرد و تبدیل به تابلو می‌شود و می‌شود یک شعار خیلی عجیب و آن اینکه آمریکا دائم می‌گوید گزینه روی میز داریم. اینها گزینه‌ای ندارند. سال 65 تا 67 همه گزینه هاشان را امتحان کردند٬ کاری نبود که نکرده باشند.

فیلمی که «مردم ایران» را یک مشت «وحشی» به تصویر می‌کشد

تمامی پلانهای منفی فیلم منقوش به تصویر امام است. در یکی از این پلان‌ها روشنفکر داستان ربوده می‌شود و به جایی برده می‌شود شبیه زندان که برادر‌زاده‌ی آرش بر آن حکم می‌راند. اینجا نمی‌تواند یک انبار باشد زیرا دو مامور نیروی انتظامی مقابل آن نگهبانی داده و به حرف این پسرک گوش می‌دهند اینجا کجاست:الف) یک انبار ب) زندان اوین ج)کهریزک

مرادیان: تکلیف ما را روشن کنید اسکار خوب است یا بد؟!

جریان هالیوودی ثابت است و سی سال است چنین موضعی نسبت به اسلام دارد، چگونه است که سال گذشته اسکار خوب بود و از کسی که اسکار گرفت استقبال کردیم، اما امسال اسکار بد شد؟

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.