جریان شناسی رسانه های حامی دولت

عدم برخورداری دولت یازدهم از یک پایگاه اجتماعی مستقل، یکی از اصلی ترین چالش های این دولت محسوب می شود و دولت برای پیشبرد اهداف خود در این حوزه با چالش جدی مواجه است؛ رسانه های متعدد حامی دولت تلاش می کنند تا با طرح مباحث و موضوعاتی که فارغ از کارآمدی یا عدم کارآمدی دولت می تواند جامعه رای رئیس جمهور در 24 خرداد 92 را جذب خود کند و به تحرک آورد؛ فضای اجتماعی را مدیریت کنند.

چالش «صادقانه» با مارپیچ سکوت

در موضوع مذاکره‌ی تلفنی روحانی با اوباما، تلاش رسانه‌ای گسترده‌ای از سوی جبهه‌ی رسانه‌ای حامی دولت (از روزنامه شرق گرفته تا سایت الف) صورت گرفت تا تصویری از جامعه‌ی ایران و نخبگان سیاسی- علمی آن ارائه شود که گویی بر سر دیپلماسی اتخاذ شده توسط رییس‌جمهور اجماع وجود دارد. یکی از مهم‌ترین کارکردهای این تصویرسازی رسانه‌ای این بود که مخالفان مذاکره با آمریکا در داخل کشور دچار پدیده‌ی مارپیچ سکوت شده و از بروز اجتماعی مخالفت خویش احتراز نمایند.