چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

ضرر 10 هزار میلیاردی صنعت خودرو از تعطیلات

تعداد تعطیلات رسمی در ایران، مدت ها است صدای خیلی ها را درآورده و منتقدان زیادی را به خود می بیند، تعطیلاتی که اگرچه از جهاتی مانند خلوتی خیابان ها، کاهش دود و دم، رفتن به مسافرت و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی، گاهی به مذاق مردم و مسوولان خوش می آید، اما به طور مستقیم بر تولید داخل اثر می گذارد.

حضور خودروسازان خارجی، دردی از صنعت ما دوا نمی­‌کند

دست هایی پشت پرده صنعت خودروکشور وجود دارد که دولت باید برای مقابله با آنها سیاست های مناسبی را اتخاذ کند چرا که هنوزتعرفه ها کم نشده که ما شاهد سودهای سرشار سرمایه گذاران هستیم.

ام وی ام110 بیشترین نمره منفی را گرفت

براساس گزارش ارزشیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در بهمن ماه جاری در دسته قیمتی خودروهای زیر 25 میلیون تومان به ترتیب تیبا، سایپا 131X محصول سایپا، سایپا 131X محصول پارس خودرو، سایپا 132X و ام وی ام 110 به ترتیب 56.6، 76.6، 78.6، 79.9 و 82.7 نمره منفی کسب کردند.

برزخی به نام پیش فروش خودرو

گروه خودروسازی سایپا در حالی پیش فروش خودروی های جدید خود را آغاز کرده که این خودروساز هنوز به تعهدات خود در پیش فروش های قبلی عمل نکرده است و مشتریان همچنان در انتظار تحویل خودروهای ثبت نامی خود هستند.

کلاهی که خودرو سازان برسر مردم گذاشتند

بارزترین نمونه مشکلات صنعت خودرو را می‌توان در پیش قدم بودن دلالان درپیش فروش‌های همین شرکت های خودروسازی به بهانه‌های خاص دید. موردی که همین اواخر توسط ایران خودرو به عنوان یکی از غول‌های خودروسازی کشور روی داد. هرچند دست آخر این شرکت در مورد تکمیل یک روزه ظرفیت پیش فروش خودروهای خود در تهران توضیحاتی را برای رسانه‌ها ارسال کرد اما پس پرده چیز دیگری است.

ویراژ خودروهای چینی‌ در جاده‌های ایرانی

سرانجام سایپا نیز دیگر توان مقاومت خود را از دست داده و مونتاژ خودروی چینی را آغاز کند. آنطور که مسئولان این شرکت می‌گویند دو خودروی چینی S300 و برلیانس با برند سایپا تولید خواهد شد.

«خودرو» ارزان نمی‌شود

ركود براي خودروسازان مطرح نيست. بازار خودرو براي نمايشگاه‌داران كساد است. خودروساز هر چه تولید مي‌کند را سريع مي‌برند. کدام کسادی؟ خود من که اصلا کاره‌ای نیستم هر روز مراجعانی دارم که می‌گویند فلانی سفارش ما را بکن خودرویمان را تحویل بگیریم. خودروسازان برای فروش خودرو‌هایشان با مشکلی روبه‌رو نیستند.

به راستی دلایل افزایش قیمت خودرو چیست؟

در ابتدای امر باید گفت در علوم اجتماعی و سیاست مدن همه چیز بر همه چیز متاثر است. وشاید بتوان متغیر های روانی و اجتماعی را پیدا کرد که به طور مستقیم دخیل در تاثیرات متغیر های اقتصادی باشد. به همین دلیل باید از رویکرد جزمی اندیش در پژوهش های اجتماعی به طور کامل صرف نظر کرد. در همین رابطه نیز دلایل گوناگونی اقامه می شود ولیکن به دلیل ظرفیت اندک این یادداشت باید به شاخه های اصلی این تاثیرات توجه کرد.

پراید رسما 16 میلیون 750 هزارتومان شد

در پی مصوبه دولت برای قیمت‌گذاری جدید خودروها، فهرست قیمت‌ها با تأیید سازمان حمایت اعلام شد که در آن، قیمت پژو ۴۰۵ معادل ۲۳ میلیون تومان، پژو پارس سال ۳۰ میلیون تومان و پراید ۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.