وقتی هرم سبک زندگی وارونه می شود

امروزه رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب ما از تلویزیون گرفته تا روزنامه‌ها، از بیلبوردها شهری گرفته تا اس ام اس های تبلیغاتی همه در حال تبلیغ کالاها و خدمات گوناگون هستند. واقعیت این است که تبلیغات به عنوان بخش اصلی فرهنگ مصرف بر ذائقه‌سازی متمرکز است، امری که ساخت و دگرگونی یک سبک زندگی را از بستر هرم سبک زندگی دنبال می‌کند. کم کم نظام ارزشی متغیر می شود، موفقیت در داشتن ماشین گران‌قیمت، گوشی تلفن روزآمد، سفر خارجی، استفاده از برندهای معروف و … تعریف می‌شود.