وقتی تفکرات فمینیسمی یک فیلم را به سقوط می‌کشاند

یکی دو دیالوگ در فیلم هست که از طلاق غیابی رؤیا خبر می‌دهد ولی پیدا است که این از موارد اصلاحیِ فیلم است و در فیلمنامۀ اولیه وجود نداشته. جناب فیلمساز همچون فمینیست‌ها درباره تفاوت‌های فیزیولوژیک مرد و زن، تغافل نموده حقوق مساوی آنها را پیش‌فرض گرفته است و درباره آن سخن نمی‌گوید.

«برف روی كاج‌ها» آب شد!

يكي از آن محورها، مانور دادن روي كارگردانش بود، چراكه معادي با سابقه بازي در فيلم اصغر فرهادي(جدايي نادر از سيمين) كه به رغم دريافت جوايز متعدد از نظر محتوايي مورد اعتراض قريب به اتفاق منتقداني كه داراي دغدغه‌هاي ارزش‌گرايي و ميهن‌پرستانه بودند، قرار گرفته بود.

برف روی کاج‌ها تکراری و خسته کننده

این فیلم، فیلم طبقۀ متوسط بالای‌ شهرنشین است که به‌شدت ارزش‌ها، ساختارها و روابط موجود در زندگی و مسائل طبقۀ متوسط پایین و طبقۀ کارگر در ایران را مورد بی‌توجهی قرار داده است.

«برف روی کاج‌ها»؛ حركت در سطح

فیلمنامه «برف روی کاج‌ها» اندکی از سطح فراتر نرفته و کنکاش و واکاوی عمیق که هیچ، نیمچه عمیقی هم از موضوع خیانت در آن نمی‌بینیم. اینکه فیلم خیانت را سمپاتیک جلوه می‌دهد یا نه این روزها خیلی تکرار شده است.

قلاده‌های طلا، غنیمتی در برهوت بی‌سوادی و بی‌تعهدی!

نمی‌دانم در این جشنواره‌ای که برای فیلم‌هایی مثل «برف روی کاج» و «پذیرایی ساده» که از یک ایده‌ی یک خطی فراتر نمی‌روند دست می‌زنند و تقدیر و تندیس نثارش می‌کنند چه‌طور کارشناسان برای آن‌ها قصه قائل‌اند و برای این فیلم که سر و شکل قابل قبولی دارد قصه قائل نیستند.

دومین ویژه نامه «سینما انقلاب» با فرش قرمز برای معاندان انقلاب

این شماره با عناوین و گفتارهایی از سید مرتضی آوینی، مجید شاه حسینی، فهیمه‏ی فرهمندپور، محمدتقی کرمی، سهیلا صادقی، عادل پیغامی، سید مهمدی زریباف، هادی وکیلی، سعید مستغاثی، شهلا باقری، عباس محسنی، یعقوب توکلی، محمد صادق کوشکی، سید ناصر هاشم‌زاده، محمد رضا بایرامی، وحید جلیلی، ابوالقاسم طالبی، جمال شورجه، وحید یامین‌پور، عباس معلمی، علی ذوعلم و چندی دیگر از اندیشمندان همراه است.

«برف روی کاج‌ها»، طعم شیرین خیانت

داستان ماجرای بالاشهری هاست و دغدغه های امروز آنان، همان یک درصدی که در دید سازنده قرار دارند، همان هایی که سست شدن بنیان های مذهبی در آنان خانواده ها را در خطر قرار داده و باعث بدبینی زن و شوهر به یکدیگر شده است. خیانت مرد به زن و زن به مرد چیزی نیست که در جامعه ایرانی به راحتی پذیرفته شود و فیلم نیز با همین پیش فرض جلو می رود، اما کم کم فضا تغییر می کند و روی شیرین خیانت چهره می نماید.