سنگ را بسته و سگ را گشوده‌اید

پس از گذشت بیش از ۳۰ سال از انقلاب در مدیریت محتوای تولید شده در سینما موفق نبوده ایم. جشنواره فیلم فجر که هر ساله همزمان با دهه فجر برگزار می شود به جای اینکه جشنواره سینمای انقلاب باشد، باج دهی مسئولین فرهنگی کشور به سینمایی است که همواره برای انقلاب ساز مخالف کوک کرده است، که نکند ناراحت شوند و تشریف مبارکشان را ببرند آن ور آب! که نکند گلشیفته دیگری به بار آید! برای احیای آنچه نام آن را سینمای انقلابی گذاشته‌ایم سی سال است که جشنواره بر پا می کنیم اما هرسال دربغ از پار سال، دیگر باید به جای آنکه به فکر سینمایی انقلابی باشیم، باید انقلابی سینمایی را در دستور کار خود قرار دهیم.

سیاه نمایی انقلاب در سینمای ایران/تحليل موضوعي سينماي ايران در اين روزها

بیش از ۵۸% فیلم‌های بخش مسابقة جشنوارة بیست و نهم چهرة انقلاب و اسلام را زشت و نازیبا به تصویر کشیدند که نسبت به سال ۱۳۸۸، ۱۲%، نسبت به سال ۱۳۸۷، ۳۳%، نسبت به سال ۱۳۸۶، ۴۵%، نسبت به سال ۱۳۸۵، ۳۰% افزایش و نسبت به سال ۱۳۸۴، ۱۲% کاهش را نشان می‌دهد.

«جرم» بیشتر از «پایان نامه» لایق هو کردن است!

اگر در هو کردنهای حضرات مطبوعاتی، ذره ای ملاحظات تکنیکی و ساختاری و سینمایی مد نظر بود، بین دو فیلم جرم و پایان نامه به طور حتم، جرم بیشتر شایسته هو کردن بود. به خصوص که کلاهداری کارگردانی جوان و در آغاز راه است و کیمیایی کارگردانی با تجربه و پرسابقه.

«جرم» در سایه سیمرغ فجر

«جرم» همانگونه که «مسعود کیمیایی» در جشنواره گفت داستانی دو – سه خطی دارد، که البته دوساعت به طول می انجامد و دیالوگ های ثقیل آن به هیچ وجه نه فضای امروزی جامعه ونه حتی فضای همان سال های پنجاه و پنج تا پنجاه و هفت را نیز بر نمی تابد.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.