اهل بیت پیامبر وارد مجلس یزید می‌شوند

دوم ماه صفر همان روزی است که اهل بیت پیامبر(ص) و سَر مبارک امام حسین(ع) را به مجلس یزید وارد می‌کنند و امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با سخنان خود ابطال اعمال یزید بن معاویه و حقانیت قیام عاشورا را آشکار می‌سازند.

کتاب‌هایی که بدون تبلیغ پرفروش شدند

در هفته دوم آبان برخی کتاب‌ها با کمترین تبلیغ رسانه‌ای فروش داشتند که البته این کتاب‌ها در حوزه شعر تقسیم‌بندی می‌شدند. همچنین برخی کتاب‌ها در این هفته‌ها با نسخه الکترونیک منتشر شد ولی ظاهرا از نسخه کاغذی استقبال بیشتری شد.

اندکی ایمان، راه نشستن در کشتی نجات حسین علیه السلام

شاید ندانید، اما بعضی شهدای کربلا شیعه نبوده‌اند. کشتی امام حسین درجه دارد، همه‌ی شهدای کربلا در یک درجه نیستند. بعضی از آن‌ها نمی‌توانند به درجات بالاتر نائل شوند. یکی از اسم‌های روز حشر، یوم الحسره هست. در بهشت هم امکان ارتقا از یک درجه به درجه‌ی بالاتر وجود ندارد. آن ارتقا جایش در دنیا هست. همه‌ی بهشتی‌ها به شهدا غبطه می‌خورند، اما همه‌ی شهدا هم به جایگاه حضرت عباس غبطه می‌خورند.

شهید وقتی به میدان می‌آید که مجاهد شکست خورده است

شهادت جنگ نیست، رسالت است. سلاح نیست، پیام است. کلمه‌ای‌ست که با خون تلفظ می‌شود!… جلادی در نیمه‌شب، تسبیح گویان، به نام یک «امام» نزدیک می‌شود، مردم برای اقتدای به او برخاسته‌اند تا در پی‌اش صف کشند. شهید ناگهان شمع را در جمع برمی‌افروزد… شهادت در اسلام یک حکم پس از جهاد است و شهید هنگامی به میدان می‌آید که مجاهد شکست خورده است.

اگر حسین نباشد و یزید باشد طواف کعبه و بت‌خانه یکی‌ست

حج را نیمه‌تمام می‌گذارد و شهادت را انتخاب می‌کند، مراسم حج را به پایان نمی‌برد تا به همه حج‌گزاران تاریخ، نمازگزاران تاریخ، مؤمنان به سنت ابراهیم، بیاموزد که اگر امامت نباشد، اگر رهبری نباشد، اگر هدف نباشد، اگر حسین (ع) نباشد و اگر یزید باشد، چرخیدن بر گرد خانه خدا، با خانه بت، مساوی است.

عاشورای مُکَرر

در طول تاریخ بسیار اتفاق افتاده که پیروان سالار شهیدان صرفا به جهت بزر گداشت یاد مولای مظلومشان آماج کین دشمنان اهل بیت پیامبر و بخت برگشتگان ناآگاهی قرار گرفته اند که فریب ایشان را خورده اند. اگر بخواهیم برای عاشورای مکرر مصداقی ذکر کنیم این قبیل حوادث از مصادیق بارز آن خواهند بود؛ حوادثی که آخرین نمونه های آن را امسال، در سالگشت عاشورای حسینی در افغانستان، پاکستان ، عراق، جمهوری آذربایجان و بلوچستان ایران شاهد بودیم.

بازخوانی پیام امام حسین از ورای تاریخ

زمانه من دوران بدى بود کسى به حق عمل نمى‏کرد و از باطل پرهیز نداشت بدعت‏ها رواج یافته و سنت جدم از یاد رفته بود کارهاى بد و زشت، «معروف» شده بود و معروف، «منکر» گشته بود ستمگران حاکم، عرصه را بر دینداران و پیروان قرآن تنگ ساخته بودند…. اگر مردم بیدار بودند، اگر «خواص» به وظیفه خود عمل می‌کردند، اگر چهره‏‌هاى موجه و با نفوذ، علیه تحریف‏‌ها و فسادها فریاد می‌کشیدند و از آبروى خود خرج دین خدا می‌کردند، آیا…

ریشه ‏های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی قیام امام حسین (ع)

علاوه بر این‏كه مشركان به طور كلّی در حجاز ریشه ‌كن نشدند، تعدادی از صحابه پیامبر (ص) نیز با تظاهر به اسلام، ایمان واقعی به رسالت حضرت (ص) نیاورده بودند. اصولاً در هر انقلاب فرهنگی، سیاسی و اجتماعی چنین پدیده‏ای قابل پیش‏بینی است؛ زیرا در هر نهضتی اوّلاً تحول اعتقادی ـ اخلاقی در افراد به كمال نمی‏‌رسد، ثانیا همه افراد، مشمول تحوّل نمی‏‌شوند. در نتیجه، هم بقایای آثار اعتقادی‌ـ‌اخلاقی گذشته تا حدّی در فرد مؤمن باقی می‏ماند و هم عناصر تحوّل‏ ناپذیر نقش ایفا می‏‌كنند و زمینه بازگشت جامعه به نظام پیشین را فراهم می‏‌نمایند.

«حر بن یزید ریاحی» و گذار از سکولاریسم

حر و لشکریانش اولین نماز صبح را به امام حسین(ع) اقتدا می کنند. اینجا می توان «حر بن یزید ریاحی» را نماد سبک زندگی سکولار دانست که «دوگانگی» را ترویج می نماید. «حر بن یزید ریاحی» در حوزه شخصی و خصوصی خود هنگامی که نماز می گذارد به امام بر حق اقتدا دارد ، حال آنکه فعالیت خود در عرصه عمومی و اجتماع را براساس فرامین خلیفه باطل سامان می دهد

سرنوشت وحشتناک تنهاگذارندگانِ امام حسین (ع)

امام بر اساس همین قانون کلی الهی، می دانست عاقبت آن‏هایی که با او در افتاده‏اند و برای اصلاح دنیایشان از مسائل دینی چشمپوشی کرده‌اند، چه خواهد شد. حالا به هر دلیلی که باشد فرق ندارد؛ تطمیع شده بودند، تهدید شده بودند یا تحمیق شده بودند. این مسئله بود که اینها برای امور دنیوی خودشان، دست از مسائل اخروی و دینی برداشتند. آن وقت امام حسین آمد و سرانجام همه آنها را گفت که چه بر سرشان خواهد آمد

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.