پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

«غیرت» در حراج جدید «فروشنده»

فرهادی با صراحتِ تمام، حرف خود را در فیلم زده و هیچ ابهامی باقی نگذاشته است.
«فروشنده» دارد کار خود را می کند. کاش مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی هم کار خود را درست انجام می دادند.

سینما از توجه به «مردم معمولی» می‌گذرد

«قندون جهیزیه»ی علی ملاقلی‌پور- که یکی از جنجالی‌ترین چهره‌ی این‌روزهای سینمای ایران هم هست- در ابتدای امر و برخورد اول، مثال نقض رطب و یابس‌های شبه‌روشنفکران غرب‌زده‌ی ایرانی است که در سال‌های اخیر تمام تلاش خود را کرده‌‌اند تا در بافته‌های رسانه‌ایشان، موج اثار ظاهرا اجتماعیِ افسرده و یاس‌اور فیلمسازان هم‌مسلک خود را الگوی تام و تمام و درست سینمای اجتماعیِ دغدغه‌مند معرفی کنند و باب هرگونه انتقاد از این الگوی مخرب را ببندند.

« قندون جهیزیه » ملاقلی‌پور نقد می‌شود

باشگاه فیلم فرهنگسرای رازی در نشست خود فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» آخرین ساخته علی ملاقلی پور را نمایش داده و با حضور عوامل و منتقدان به بررسی آن می پردازد.

گاردین درباره «محمد رسول الله» چه نوشت؟

سیاست یکی به نعل، یکی به میخ انگلیسی ها به نقد فیلم «محمد رسول الله» هم رسیده.

شکست رکورد یا شکست «تنابنده»

«گینس» یک شبه کمدی مرتجعانه است که تاریخ مصرفش خیلی وقت قبل از تولیدش تمام شده است. اگر از تمام ایرادهای فاحش تکنیکی، روایت کسل‌کننده، شوخی‌های رکیک و گاه مهوع فیلم و فیلمنامه‌ای که نکته‌ی مثبت و بدیعی در آن دیده نمی‌شود نیز بگذریم، فیلم تنابنده یک مشکل اساسی دیگر دارد: نمی‌خنداند! حتی خنده‌ای سطحی را به لب مخاطب بالای ۱۲ سال نمی‌نشاند.

خداحافظی طولانی و جریان سیال ذهن موتمن

فیلم به لحاظ کاراکتر اصلی طبقه کارگرش شاید ادعای اثری برای طرح مظلومیت این قشر را داشته باشد اما این مسئله در حد اشاره‌هایی تصویری باقی مانده و به دلیل روایت فرم زده کارگردان عقیم می‌‌ماند

«عصر یخبندان»؛ آنارشیسم در پوسته عدالت

خرده جذابیتی که محتوای فیلم برای مخاطب دارد را باید در همین اشارتی جست که به مفهوم عدالت دارد. ولی کارگردان از علاقه مخاطب به عدالت سواستفاده می کند و او را به تماشای گناه تجسس، قتل، خودسری و تعلیق های شهوانی برای پی بردن رابطه زن شوهر دار و آقازاده می نشاند.

آقای تنابنده این‌قدر خودت را جدی نگیر

نقد جدي را درباره فيلم جدي مي‌نويسند. شما بابت همين چند «يادداشت» هم شاكر باش. در مملكت عجيبي زندگي مي‌كنيم كه درباره فيلمت با اين سر و وضعي كه دارد همين چند «يادداشت» هم منتشر شده. در يك شرايط استاندارد، اين چيزي كه اسمش را فيلم گذاشته‌اي نه اكران مي‌شد، نه ديده مي‌شد و نه كسي درباره‌اش چيزي مي‌نوشت.

رابین‌هودهایِ طرحِ ترافیک ‌فروش + تصاویر

پیش‌فرضِ زندگی انسانی در چنین فضا و عصری، سوءظن است و جمع کردن شش دانگ حواس؛ که اگر جز این باشد، حاصلش کلاه‌هایی است پس معرکه! نام فیلم هم اشاره‌ای تلویحی دارد به چنین فضایی! در چنین جنگلی اما حق فقط با رابین‌هودهاست…

ثبت رکورد ضعیف ترین فیلم سال برای «گینس»

گینس حال مخاطب را خوب نمی کند، یک دل سیر خنده به مخاطب نمی دهد. شاید بهتر باشدبه همان نسخه تکرار شده پایتخت بسنده کنیم. نقی با لهجه و کمی جدل با ارسطو مخاطب را همچنان می خنداند و به فکر وامیدارد. از سوی دیگر باور تنابنده در گینس هم برای خود معضلی است و نمی توانیم با لباس فردین باورش کنیم.

پربازدیدترین

Sorry. No data so far.

پربحث‌ترین

Sorry. No data so far.