به روایت توده‌ها رجوع کنیم

و باز هم این خطر وجود دارد که حماسه‌ای را که مردم آفریدند، تعدادی از خواص روایت کنند و -بگذارید راحت‌تر بگویم که- مصادره به مطلوب کرده و بر امواج خروشان ملت بخواهند موج سواری کنند! که ظاهرا در این بین سبکها و تیم‌های مختلف موج سواری بوجود آمده است! و هر کدام هم حین موج سواری ماهی خودشان را از آب گرفته‌اند.

اجتماع توده‌ای یا تجربه‌‌ قدسی جمعی؟

آنچه که برای هر راهپیمایی کنندۀ نه دی از روز روشن­‌تر است این است که چنین فهمی از بنیان ربطی با او و موقعیت و شرایط او ندارد. به این دلیل واضح که راهپیمایی کنندۀ نه دی، فرد اتمیزه شده‌­ای که از همۀ جایگاه خود بریده و بی سامان و بی‌­هویت شده باشد، نیست و از قضا او به واسطۀ شبکه‌­ای از پیوندهای خرد و محلی است که به موجودیت عظیم نه دی پیوند می‌­یابد.

جامعه‌شناسی نه‌ دی

پدیده‌های اجتماعی را نمی‌توان در خلا و فارغ از تاریخ و تبار آن بررسی نمود. جامعه، چوب و سنگ نیست که در خلا و شرایط آزمایشگاهی به زیر میکروسکوپ برده شود. واقعه‌ای چون نه‌دی را باید ذیل تاریخی فهمید که سرچشمه آن است. از این حیث٬ نه‌دی واقعه ای اصیل است که از انقلاب اسلامی و خواست عمومی مردمی مسلمان در جهت نیل به جامعه ای مقاوم و مستقل سیراب شده است. وقایع اصیل، وقایعی ریشه دارند که چونان ساقه‌ای حیات آنها منبعث از شجره طیبه‌ای مستحکم است.

هفت اشتباه در مواجهه با پیاده‌نظام فتنه

حامیان فتنه از گوگوش تا سروش بودند؛ اگر بر فرض محال گوگوش و سروش را دارای پایه‌های فکری نزدیک به هم فرض کنیم، باز هم نحوه‌ی مواجهه با این دو متفاوت است؛ احتمالاً یکی آزادی رقص می‌خواهد و دیگری آزادی بیان. تنوع آن‌ها البته از این هم بیش‌تر بوده است.

9 دی کف خواسته‌های مردم بود

ريشه كلمه مرگ در قرآن كريم و در سوره منافقين اينگونه آورده شده كه «خداوند اينها را بكشد» و مرگي كه گفته مي‌شود برگرفته از آيات قرآن است. مرگ خواسته حداقلي است چراكه فتنه بدتر از قتل است و منجر به قتل‌هاي زيادي مي‌شود

بازنده‌های 9 دی چه کسانی بودند؟

دسته سوم کسانی هستند که برای ضدیت با نظام، حاضر به ائتلاف با دو گروه بالا هستند و نظام اسلامی را دشمن تر از کسانی می‌دانند که از عزاداری امام شهید حسین بن علی علیهما السلام کینه به دل دارند. اینها معتقدند اسلام است که باید کوتاه بیاید … اتفاقی که در روز عاشورا افتاد، باعث شد که ماهیت دسته‌های اول تا سوم برای دسته چهارم روشن شد.

نُه دی یعنی: تعریفمان را از قدرت عوض کنیم

جنگ بود… مبارزه‌ی بی امان با فقر و فساد و تبعیض از سال 67 شروع شده بود و ما خوش خوابیده بودیم… توبه می بایست مان …
توبه بابتِ غفلتمان از “دنیازدگی خواص”ی که رهبر سال 72 هشدارمان داد و نفهمیدیم و سال 88 میوه های منحوسش را برداشت کردیم! …

اولین جشنواره مردمی ۹دی، با محوریت فرهنگ و هنر

این جشنواره که ناظر به موضوعات ولایت مداری، فتنه و بصیرت، حماسه انقلابی 9دی 88، فعالیت های خودجوش مردمی در 9 دی و ۲۲ بهمن ۸۹، تقابل اسلام ناب و اسلام آمریکایی، جنگ نرم و جبهه انقلاب، تقابل اشرافیت و مردم، جنگ فقر و غنا، خواص بی بصیرت یا دنیازده، جمهوریت از ادعا تا عمل، حمایت مردم از اقدامات عدالتخواه مسئولان و … می باشد، در چهار شاخه هنری، ادبی، پژوهشی، رسانه‌ای برگزار می‌گردد

۹ دی روز شورش عليه اشرافيت فتنه‌گران

عوامل تحريك قيام و انقلاب 9 دي، دروغ‌گويي‌هاي اصحاب فتنه و تزوير آنان بود و مردم در 9 دي اين تابلوي تزوير را كنار زده و آن را رونمايي كردند و در واقع 9 دي ماه 88، روز رونمايي از دورويان بود.

۹ دی حاصل ارتباط عمیق قلبی مردم با رهبر عزیز انقلاب

نماينده جنبش عدالتخواه دانشجويي به ضرورت محاكمه سران فتنه اشاره و تصريح كرد: بايد محاكمه فتنه گران انجام شود تا همان طور كه شهيد بهشتي عنوان كردند، مردم روزي را براي اعدام هاي انقلابي جشن بگيرند.